Vorige week kondigde Dick Costolo, CEO van Twitter, een nieuw design met de focus op de profiel pagina aan. In een paar minuten heb je jouw Twitter profiel pagina omgezet naar het nieuwe formaat, maar volgens Mashable hebben 92 van de 100 grootste merken dat nog altijd niet gedaan.
Uit een analyse van de grootste merken wereldwijd blijkt dat er slechts 8 zijn, Samsung, Nike, Nintendo, Ford, Armani, Starbucks, SAP en Moet & Chandon, die de switch hebben gemaakt.
Dit wil overigens niet zeggen dat deze merken zich gaan verzetten tegen de aanpassing. Facebook’s nieuwe timeline werd ook maar heel langzaam geaccepteerd. Twee weken nadat Facebook aankondigde dat Timeline beschikbaar was had zo’n 25% van de merken de overstap gemaakt.
Overigens is het toevoegen van een nieuwe foto aan Twitter heel eenvoudig. Open de instellingen en klik vervolgens aan de linkerkant op het menu item Design. Op de pagina die opent kan dan een afbeelding van minimaal 1200×600 pixels worden geüpload. Volgens Websonic is het enige nadeel wel dat de opmaak van de tekst die over de afbeelding wordt geplaatst niet aangepast kan worden.