Volgens onderzoeksbureau eMarketer verdienen Pandora en Twitter meer geld aan mobiele advertenties dan Facebook en Apple. Volgens bijgevoegde tabel verdient Google veruit het meeste aan mobiele advertenties en zal dit de komende jaren alleen maar meer worden. In 2012 verdiende Pandora hier ongeveer 226,4 miljoen dollar aan, ten opzichte van 75 miljoen voor Apple en 72 miljoen voor Facebook.
De cijfers bevatten wel wat tegenstrijdigheden. Zo is Velti niet toegevoegd, één van de grootste aanbieders van mobiele advertenties wereldwijd. Zij verdienen ongeveer 50 miljoen dollar per kwartaal, waarmee ze in principe ook groter zijn dan Twitter volgens de getallen van eMarketer. Ook diverse andere grote spelers zijn niet apart meegeteld door het onderzoeksbedrijf.
De getallen tonen wel gunstige vooruitzichten voor Apple maar vooral voor Facebook. In 2013 zou Facebook ongeveer 387 miljoen dollar aan mobiele advertenties gaan verdienen, waarmee ze in één klap meer verdienen dan Pandora en Twitter. In 2014 lijkt dit aantal weer te gaan verdubbelen. De anderen blijven ook wel doorgroeien, maar Facebook lijkt op een extreme manier aansluiting te gaan zoeken met marktleider Google.