De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
HootSuite heeft Seesmic, een van de concurrenten op gebied van social media management, overgenomen voor een nog onbekend bedrag, zo hebben beide bedrijven gisteren bekend gemaakt.
HootSuite’s CEO Ryan Holmes vertelde TechCrunch dat de belangrijkste motivatie voor deze overname, het opbouwen van de enterprise user base, momenteel zo’n 4,5 miljoen, is. Volgens TechCrunch zal het uiteindelijke bedrag dat betaald zal worden voor de overname afhangen van het aantal Seesmic gebruikers die overstappen naar HootSuite.
Geschta wordt dat Seesmic zo’n 30.000 tot 40.000 maandelijkse bezoekers heeft, dat terwijl oprichter Loic Le Meur in een interview met The Next Web laat weten dat het bedrijf “hundreds of thousands of active users” heeft. Ongeacht wat dat aantal is, onduidelijk blijft wel hoeveel betalende Seesmic gebruikers er zijn en hoeveel de service gratis gebruiken.
En nu Seesmic niet meer in de weg staat kan Hootsuite het vizier gaan richten op Tweetdeck, nu de belangrijkste concurrent.
Verder lezen over Hootsuite
Social Media31.01.2018
Instagram API maakt het nu mogelijk om foto’s in te plannen
Hootsuite pakt het als eerste opSocial Media09.08.2015
Hootsuite maakt het nu mogelijk Instagram berichten in te plannen
Social Media03.06.2013
Winter is coming – Social media style [Infographic]
Social Media02.11.2012
HootSuite: 5 miljoen gebruikers, 290 medewerkers en 1,3 miljard verstuurde berichten [Infographic]
Social Media26.09.2012
Nieuw in Hootsuite: Conversaties
Social Media28.08.2012
Twitter geeft ook op het web niet meer weer met welke client een tweet geplaatst is
Social Media13.07.2012
HootSuite: meer dan vier miljoen gebruikers [Infographic]
Social Media26.04.2011