Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Bij het zien van de bijgevoegde grafiek lijkt het allemaal mee te vallen, maar toch denken beleggers er niet zo over. De omzet en de winst van kortingsite Groupon vallen volgens deze beleggers tegen, ondanks ze fors zijn toegenomen. De omzet groeide met 45 procent naar 568,3 miljoen dollar, maar analisten hadden 575,3 miljoen dollar gerekend. De netto kwartaalwinst kwam uit op 28,4 miljoen dollar, wat vorig jaar in dezelfde periode nog een verlies van 107,4 miljoen dollar was.
De reden waarom het blijkbaar minder gaat met Groupon, is omdat de wisselkoersen de laatste tijd erg ongunstig zijn en de vraag vanuit Europa lager dan ooit was. Dit komt omdat Europeanen minder dure producten en diensten kopen en afnemen. Toch steeg de internationale omzet wel met 31 procent naar 308,2 miljoen dollar. Al met al is de omzetgroei meer te danken aan Groupon Goods, een nieuw onderdeel van het bedrijf dat producten met lage winstmarges zoals huishoudelijke apparatuur verkoopt.
Analisten zijn van mening dat Groupon niet verder zal kunnen groeien op deze markt en dat het bedrijf naar andere oplossingen zal moeten zoeken om succesvol te blijven in de toekomst. Van het beursaandeel is weinig meer over. In november 2011 ging Groupon naar de beurs met een prijs van 20 dollar: de laatste koers van 5,95 dollar per aandeel ligt met zeker 60 procent onder deze prijs.
Verder lezen over Groupon
Online16.08.2019
Groupon gaat meer AI inzetten
Marketing25.08.2014
Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Nieuws26.08.2013
Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Social Media28.02.2013
Groupon steeds dieper in het rood
Online19.02.2013
Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren
Online22.01.2013