Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Nike was dan misschien geen Olympische sponsor, maar Socialbakers heeft wel ontdekt dat Nike zich het beste profileerde met hun gehele campagne tijdens de Olympische Spelen, zowel via de traditionele als de sociale media. Ruim 16.000 tweets koppelden Nike aan het woord ‘Olympic’, tegenover 6725 tweets die gekoppeld waren aan het woord Adidas. In onderstaande grafiek is dat verschil nog eens goed te zien: de sponsoren tegenover de niet-sponsoren.
CEO Jan Rezab van Socialbakers: “There was a time when primetime slots around major sporting events were essential for maintaining position as a household name; but social media has levelled the playing field. Through its savvy social strategy, Nike demonstrated that you no longer need prime time to create brand buzz.” De ‘overwinning’ van Nike laat dus zien dat je via social media meer buzz kunt veroorzaken dan met prime time reclame via de traditionele media.
Nog wat leuke resultaten: tennis en zwemmen waren de meest besproken sporten op de sociale netwerksites, gevolgd door roeien, volleybal, voetbal, basketbal, badminton, boksen, duiken en atletiek. De atleet waar het meeste over werd getweet, is Michael Phelps. Met ruim 300000 tweets minder volgt Ryan Lochte, die net niet voorbij gesprint wordt door Usain Bolt in het overzicht.
Verder lezen over Nike
Technology05.07.2024
Zelfs schoenen ontkomen niet aan het grootste nadeel aan tech
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Gadgets06.02.2024
Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden
Metaverse16.11.2022
Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Metaverse09.02.2022
Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?
Metaverse20.01.2022
Wat er nu al gebeurt in het Metaverse
Nike, Disney, Walmart: wie volgt?Gadgets17.01.2022