Kudoo, de Facebook app waarmee gebruikers echte cadeaus aan hun Facebook vrienden kunnen geven, lanceert vandaag een nieuwe versie van haar app en verandert haar naam in Give.it. Deze nieuwe naam past wat beter bij de dienst en moet internationale groei mogelijk gaan maken. In Nederland zijn er inmiddels enkele tienduizenden gebruikers. De nieuwe app moet ook het aantal transacties per gebruiker verder gaan verhogen.
Het bedrijf stelt retailers en merken in staat om hun aanbod op een nieuwe manier onder de aandacht te brengen van consumenten. Daarbij draait het niet alleen om verkoop maar ook om exposure op Facebook. Een samenwerking met Starbucks eerder dit jaar, waarbij duizend gratis ontbijtjes werden weggegeven via het platform, bevestigde de potentie van het concept. Oprichter en CEO Erwin van Kralingen: “Binnen een paar uur waren alle ontbijtjes weggegeven en schoot het aantal mentions van Starbucks omhoog.” Over de nieuwe naam zegt hij: “Deze internationale naam past precies bij hetgeen we doen: mensen de mogelijkheid geven om cadeaus te geven.“
Give.it werkt inmiddels samen met onder meer Gall & Gall, Tony’s Chocolonely, War Child, Clarins, Club Manhattan en tientallen andere merken die hun producten via de app aanbieden.