Social Media09.08.2012

Instagram populair bij honderd bekendste merken ter wereld


instagram-populair-bij-honderd-bekendste.jpg
instagram-populair-bij-honderd-bekendste.jpg

Simply Measured lanceerde gisteren een ‘Instagram analytics tool’ voor het publiek maar ook voor zakelijke klanten. Samen met deze release kwam het bedrijf met een onderzoek naar buiten waarin gekeken is naar de Interbrand Top 100 bedrijven in combinatie met hun gebruik van Instagram. De Interbrand Top 100 is de lijst met ’s werelds bekendste honderd bedrijven op het gebied van merken, zoals Coca-Cola, IBM en Google.

40% van de Interbrand 100 zijn actief op Instagram. Dit lijkt veel, maar in vergelijking met Twitter en Facebook, die zeker 90% of meer hebben, valt het reuze mee. Grote merken hebben ook meer volgers: 35% van die 40% heeft 20.000 volgers en meer terwijl 8 van de 100 merken, 20% dus van de 40%, zeker meer dan 100.000 volgers hebben. MTV en Starbucks, nummer 55 en 96 op de lijst, hebben bijna één miljoen volgers. Nike en Audi staan bovenaan de lijst.

Ook belangrijk om te weten is welke filters populair zijn bij de bedrijven. 60% van de foto’s die geüpload zijn, gebruiken één van de bekende Instagram filters. De meest populaire opties zijn ‘Lo-fi’ en ‘X-Pro II’. Ondanks alles zijn de ontwikkelingen omtrent Instagram bijzonder te noemen, gezien het feit dat het platform nog maar vrij jong is. De verwachting is dat het gebruik door bedrijven dit jaar nog veel verder zal toenemen dan alleen maar die 40% van de Top 100 bedrijven.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Instagram

Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie

Instagram kent je na al die jaren vrij goed en het algoritme weet dan ook wat het je moet voorschotelen. Maar, wat als je dat toch anders ziet?

Social Media21.11.2024

Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie

Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins

Deze week was het qua viral content vooral de rellen in Amsterdam wat de klok sloeg. Dat is echter niet het enige dat viral ging, kijk mee.

Social Media17.11.2024

Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins

Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X

Vind je het allemaal niet meer zo gezellig op social medium X? Dat kan. Het social medium is erg veranderd sinds het Twitter niet meer is.

Social Media13.11.2024

Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X

Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie

Je kunt zelf een AI-foto uploaden, maar Instagram wil het duidelijk heel makkelijk maken voor mensen om voor een AI-profielfoto te kiezen.

Social Media12.11.2024

Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie

Instagram verbetert zijn meest irritante factor

Zie je een leuke post op Instagram, verdwijnt ie zomaar. Het gebeurt mensen vaak als ze de app openen, maar dat verandert nu.

Social Media11.11.2024

Instagram verbetert zijn meest irritante factor

Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder

Hij is maar 21 jaar oud, maar weet toch heel veel harten van ouderen te verwarmen. Wout Sprangers. Lees over 'm in de nieuwe Deze Week Viral.

Social Media10.11.2024

Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder

Worden sociale media straks net zoals drank?

In Australië wordt er gewerkt aan een wet om sociale media te verbieden voor iedereen die onder de 16 is. Het is een beetje zoals met alcohol.

Social Media07.11.2024

Worden sociale media straks net zoals drank?

Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer

We hebben deze week al in een apart artikel stilgestaan bij alles Halloween, dus dit weekend kunnen we het weer over minder enge dingen hebben. Herfsthonden bijvoorbeeld.

Social Media03.11.2024

Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer