Sinds Instagram voor een absurd bedrag overgenomen is door Facebook, is de populariteit van de fotodienst alleen maar meer toegenomen. Het bedrijf kondigde gisteren aan dat ze de mijlpaal van 80 miljoen gebruikers hebben bereikt en dat deze gebruikers al meer dan 4 miljard foto’s hebben gedeeld met de wereld. Door de goede integratie met Facebook zal dit aantal in de toekomst vermoedelijk alleen maar meer toenemen.
Instagram schreef het volgende op hun blog: ‘We zijn verheugd om jullie te mededelen dat de Instagram community gegroeid is naar 80 miljoen geregistreerde gebruikers die gezamenlijk meer dan 4 miljard foto’s hebben gedeeld! Sinds we Instagram lanceerde in oktober 2010, zijn we van één platform naar twee gegaan, doordat we Instagram naar Android brachten op het moment dat iOS-gebruikers allang genoten van Instagram. Nu de community aan het groeien is, zien we mensen foto’s delen vanuit de gehele wereld: van Zuid-Korea tot Bolivia en zelfs onder water! We genieten van de geweldige foto’s van het alledaagse leven van mensen die we elke dag zien op Instagram en we willen jullie bedanken dat jullie een onderdeel zijn van deze groeiende community.’
Opvallend is dat er geen woord gerept wordt over de overname door Facebook. Bij het lezen van dit bericht krijg je niet het idee dat het onderdeel is geworden van Facebook, maar een losstaande community die niets te maken heeft met Facebook. En dat is precies wat de makers van Instagram uit willen stralen.