Vandaag heeft Foursquare een nieuwe functie naar buiten gebracht. Onder de naam ‘promoted updates’ is het mogelijk om als commerciëel bedrijf tegen betaling hun informatie kwijt aan gebruikers die zich op dat moment op een specifieke locatie bevinden.
Het is een pushdienst dus dat wil zeggen dat de informatie vanzelf verschijnt op de smartphone van de desbetreffende gebruikers. Wanneer gebruikers niet teveel dergelijke info binnen willen krijgen, is het mogelijk om de meldingen te verminderen.
Foursquare bekijkt de locatie van een gebruiker en ook de check-in geschiedenis voordat een Promoted Update wordt weergegeven. De advertenties zijn op dezelfde manier weergegeven als andere updates. Er zal wel bij vermeld staan dat het een Promoted Update is. Gebruikers zullen het niet snel opmerken dat het een reclameberichtje is.
Foursquare werkt samen met ongeveer twintig bedrijven, die variëren van kleine bedrijven tot aan grote winkelketens als Best Buy. In de komende maanden hoopt Foursquare dat het een degelijke tool zal worden die uitgerold kan worden voor iedereen die er belangstelling voor heeft. Volgens Steven Rosenblatt, Chief Revenue Officer bij Foursquare, heeft Foursquare 20 miljoen gebruikers en checken mensen gemiddeld 5 miljoen keer per dag in. Foursquare heeft zelf 120 medewerkers.