De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook heeft nieuwe tools uitgerold die gericht zijn op de management en de marketing van Pages op hun website. Dit is vandaag aangekondigd door Facebook-ontwikkelaar Omid Saadati. De drie nieuwe tools zijn ‘post scheduling’, ‘unpublished page posts’ en ‘page admin permissions for third-party apps’. Deze tools zijn vooral bedoeld om het gebruik van third-party applicaties zoals HootSuite te voorkomen. Facebook wil gebruikers de mogelijkheid bieden om dit in de toekomst ook gewoon via hun website te kunnen doen.
Met de eerste tool is het mogelijk om berichten op pagina’s in te plannen, zoals bekend is uit het programma HootSuite. Als je alsnog iets wilt veranderen in het bericht dan kun je ‘m opnieuw inplannen of zelfs verwijderen, vertelt Saadati. Alleen als het bericht over drie minuten of minder gepubliceerd wordt, is dat niet meer mogelijk. Wanneer men dit wel wil veranderen, zal er toch gebruik gemaakt moeten worden van third-party applicaties.
Hoewel het inplannen van artikelen al lang ingepland stond, is de ‘unpublished page posts’ tool nog een stuk interessanter. In feite zijn dit berichten die niet gepubliceerd hoeven te worden op de pagina. Dit is vooral handig voor de toekomstige ‘sponsored post’ feature waarmee gesegmenteerde marketingcampagnes uitgevoerd kunnen worden. Alle content blijft op de timeline en wordt via ‘sponsorship’ gestuurd naar alle gebruikers die voldoen aan de gestelde eisen door de pagina-eigenaar.
Waarschijnlijk is dit ook een stap richting normale advertenties op Facebook. Momenteel is Facebook gratis te gebruiken om je eigen zaken te promoten, maar nu lijkt het erop dat Facebook een tactiek heeft toegepast waarmee meer geld te verdienen is via de Facebook-pagina door het aan de mensen aan te passen en de pagina daar ook tot in de details op te gaan richten.
De derde en laatste nieuwe tool is ‘page admin permissions for third-party applications’. Dit houdt simpelweg in dat de eigenaar van een pagina precies kan bepalen welke app iets wel mag en welke app iets niet mag. Al deze nieuwe tools en functies laten zien dat Facebook zich steeds meer begint te richten op het verbeteren van Pages. In mei lanceerde ze al een iOS-app voor paginamanagement, in juni kregen Pages chatmogelijkheden en in juli ook nog eens het uploaden van foto’s en support voor andere talen.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024