Het lijkt erop dat Facebook een nieuw design aan het uittesten is voor apps die gekoppeld zijn aan de sociale netwerksite. Het design heeft aardig wat overeenkomsten met Pinterest, met boxen voor individuele items waarmee een gebruiker kan liken, reageren en ook gebruik maken van andere acties die gerelateerd zijn aan de gekoppelde apps, zoals Foodspotting en Foursquare.
Deze verandering zorgt ervoor dat verhalen uit gekoppelde apps prominenter in beeld zijn. Ontwikkelaars kunnen profiteren van de grotere foto’s, shots en opties om vrienden van gebruikers ook mee te betrekken bij de content van de gekoppelde app.
Klikken op een foto zorgt ervoor dat gebruikers naar de website gaan van de gekoppelde app. Wanneer gebruikers over een foto gaan met hun muis, krijgen ze de optie om te reageren, wat voorheen nooit kon. Ook kunnen ze in-app acties ondernemen zonder de Facebook-website te verhalen, als de gekoppelde app dan zelf links heeft gemaakt waarop geklikt kan worden.
Het is nog onduidelijk of deze functie ook echt uitgerold zal worden of dat het bij een test blijft. Ondanks alles heeft de lay-out veel overeenkomsten met Pinterest. Het is echter niet duidelijk of de designers bij Facebook aan Pinterest dachten toen ze bezig waren met dit design, maar het is opzich niet erg vreemd aangezien Pinterest enorm aan populariteit heeft gewonnen de laatste tijd.