De jaarlijkse American Customer Satisfaction Index is uitgekomen voor sociale netwerksites. Voor de eerste keer ooit wint Google+ het gemakkelijk van de andere sociale netwerken. De eerste plaats betekent dat de gebruikers het meest tevreden zijn over de website, waardoor zij zich de populairste sociale netwerk van de wereld mogen noemen.
In onderstaande grafiek is 100% de meeste tevredenheid. Google+ kwam uit op 78%, wat nog niet eens veel is. Maar als je ziet dat Twitter 64% kreeg, LinkedIn 63% en Facebook 61%, dan is 78% best wel veel.
Kenners hadden verwacht dat Facebook de grote winnaar zou zijn. Maar de afgelopen jaren zijn er veranderingen ingevoerd bij Facebook die niet geliefd waren bij het publiek. Als eerste de introductie van timeline, wat ervoor gezorgd heeft dat de user inferface volledig is veranderd. 19% van de Facebook-gebruikers geeft aan dat ze de advertenties irrelevant en storend vinden. Daarnaast is het privacy-gedeelte, volgens vijf tot tien procent van de gebruikers, vrij slecht.
Google+ gooit het over een andere boeg. Als eerste stelt Google het belang van privacy voorop, volgens ongeveer 18% van de bezoekers. Ook heeft Google+ geen traditionele ads. Er zijn ook geen concrete plannen op dit gebied. Google maakt wel gebruik van reclame bij zoekresultaten, maar deze worden zo geïmplementeerd dat niemand er last van heeft. Als laatste onderscheidende factor biedt Google een superieure mobiele ervaringvoor alle gebruikers. Waar Facebook op dit gebied hard faalt, heeft Google het sociale netwerk Google+ volledig ingebouwd in de mobiele applicaties en mobiele functies.