Volgens recente cijfers zou Twitter niet meer zo hard groeien. In Nederland komen er maandelijks echter nog altijd zo’n 50 duizend nieuwe Twitteraars bij. Wat het werkelijke gebruik is, en dat is voor mij meer dan 1x per maand een Tweet plaatsen, blijft onduidelijk. De vraag voor veel uitgevers en merken blijft nog steeds wat nu de beste momenten zijn om je berichten te plaatsen.
Dat blijft altijd een beetje dubbel. Twitter is de live registratie van wat zich nu afspeelt. Vanmiddag merkte een studiogast bij het radioprogramma Sportzomer op dat de Tour volgen via Twitter eigenlijk veel leuker is dan volgen via de radio. Tweets programmeren op tijd is daarom niet echt waar het allemaal ooit voor bedoeld was. Het zal Twitter echter een worst wezen wanneer we het gebruiken, zolang je er maar op los ‘Tweet‘, whenever, wherever.
Toch zijn er wel degelijk momenten waarop je meer ReTweets kunt scoren als dat tenminste je doel is. Buddy Media schreef niet alleen een rapport over het maximaliseren van je Tweets maar maakte ook een zeer duideijke Infographic met een aantal tips.
“When is the best time to tweet?”
“How can I increase engagement and conversation?”
“How can I get more people to retweet my tweets?”