De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In de Journal of Broadcasting & Electronic Media verscheen deze maand een nieuw onderzoek naar het gebruik van Facebook die suggereert dat er een verband is tussen de persoonlijkheid van de bezoeker en de tijd die een bezoeker doorbrengt op Facebook in combinatie met het aantal bezoeken aan de website. De onderzoekers probeerden de redenen te ontdekken waarom zoveel gebruikers de website zo vaak bezoeken en zoveel tijd besteden op de website.
Het onderzoek is uitgevoerd door Daniel Hunt en Archana Krishnan, beiden studenten aan de University of Connecticut. Dit hebben zij in samenwerking met David Atkin gedaan, student aan Michigan State University. Samen ontdekten ze dat het gebruik van Facebook afhankelijk is van de persoonlijkheid en het verlangen om vermaak te vinden.
Het entertainment-motief bleek het belangrijkste motief te zijn waarom mensen zoveel tijd besteden op de website. Ook het bijhouden van contacten en het maken van nieuwe contacten wordt erg belangrijk gevonden. Daarnaast wordt de website gezien als een goede tijdsverdrijf.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024