De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Aan de vooravond van Google I/O 2012, waar ontwikkelaars meer te horen zullen krijgen over nieuwe mogelijkheden voor het bouwen van applicaties, producten en diensten die gebruik maken van de honderden miljoenen gebruikers, profielen en cirkels heeft Paul Allen via Google+ bekend gemaakt dat ze tegen de richting de grens van 285 miljoen gebruikers gaan.
Dagelijks komen er bijna 1,2 miljoen nieuwe geregisteerde gebruikers bij en voor de volgende Google earnings call moeten ze al de grens van 300 miljoen gepasseerd zijn. Hij voorspelt dat tegen het einde van het jaar Google+ tussen de 515 en 550 miljoen geregistreerde gebruikers zal hebben.
Sommige mensen denken dat het totaal aantal geregistreerde gebruikers niet heel veel uit maakt, ze zijn eerder op zoek naar engagement. Hitwise wist te melden dat het totaal aantal visits met 27% was gestegen in maart, en volgens Compete zijn het aantal unieke bezoekers in mei met iets meer dan 10% gestegen.
Volgens Paul Allen is Google’s strategie zowel eenvoudig als briljant:
1) Registration – Register as many people as possible who use any Google product for Google+.
2) Circles – Let people create their own circles, and then invent algorithms and roll out notifications and suggestions to help users get all the right people into the right circles (this means family, friends, coworkers, etc) – this will increase sharing within Google+ and will give Google own its own social graph.
3) Social Signals – Roll out +1 and other social functionality on as many web pages as possible, to capture user interests.
4) Monetization – Use the social signals generated from the massive social graph (who likes what and who knows whom) to increase the click through rate on search ads.
5) Repeat 1-4.