Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Vraag jij jezelf ook af waarom niemand reageert op jouw berichten? Krijg je niet meer volgers of fans? Wil jij na vandaag ook effectief gebruik maken van social media?
Lees dan dit artikel en kom erachter hoe je aan de hand van deze 3 tips succesvol kunt worden met social media.
#1 Content is King
Steeds meer mensen starten hun eigen bedrijf en daarom neemt de concurrentie steeds meer toe. 96% van alle marketeers maakt gebruik van social media, maar velen van hen weten niet hoe ze social media moeten gebruiken. Na het lezen van dit artikel is het probleem na vandaag voor jou opgelost.
Ik ga ervan uit dat jij jouw eigen Facebook pagina hebt of dat je een pagina wilt aanmaken. De vraag is dan wat voor een informatie ga je hierop zetten? Je begint van te voren met het realiseren van een eenvoudige social media strategie. Als je social media strategie klaar is, is het belangrijk dat je weet wat voor informatie je hierop gaat zetten. Mensen die actief zijn op social media zitten in de social modus. In deze modus willen ze geëntertaind worden en lezen wat hun vrienden hebben meegemaakt en informatie lezen over hun interesses. Vandaar is het erg belangrijk dat je ervoor zorgt dat je informatie deelt die jouw doelgroep interessant vindt.
Dat kun je op de volgende manieren doen:
– Informatieve informatie over je branche
– Foto’s van bedrijfsactiviteiten
– Grappige afbeeldingen en video’s
– Tips hoe je klanten je producten nog beter kunnen gebruiken
– Video referenties van je tevreden klanten
Door het delen van deze informatie, zul je zien dat je meer fans krijgt die ook daadwerkelijk actief reageren op jouw content. Het gaat niet altijd om jouw bedrijf, het gaat erom dat je mensen laat zien dat je hun wilt helpen, dat je interessante informatie deelt en dat mensen waardevolle kennis kunnen opdoen als ze fan worden van jouw pagina. Oftewel: Je pagina heeft meerwaarde nodig. Meer tips zijn hier te vinden.
#2 Engagement is Queen:
Als je stap 1 uitvoert dan zul je zien dat je meer actieve fans krijgen op jouw Facebook pagina. Echter is het nu belangrijk dat je laat zien dat je ook naar je fans luistert. Vele bedrijven reageren niet op de vragen van hun fans en hierdoor krijgen de fans het gevoel dat ze niet serieus worden genomen. Waarschijnlijk heb je net als ik wel eens een keer meegemaakt dat je een vraag stelde waarop je uiteindelijk nooit antwoord hebt gekregen. Dit is geen leuk gevoel en hierdoor raak jij het vertrouwen kwijt in het bedrijf.
Zorg er daarom altijd voor dat je reageert op vragen van jouw fans. Dit kun je op verschillende manieren doen:
– Als iemand heeft gereageerd op een stelling van jou, laat dan zien dat je zijn of haar bericht hebt gelezen door middel van de reactie te Liken.
– Als iemand een vraag aan jou stelt, reageer dan persoonlijk op deze vraag door middel van het persoon zijn naam in het bericht te taggen.
– Als de vraag te persoonlijk is, vraag dan het persoon of hij contact wil opnemen via telefoon, Facebook of email.
Door klaar te staan voor jouw fans zul je zien dat ze sneller jouw onderneming aanbevelen aan hun vrienden. Mond tot mond reclame is immers de beste reclame en daarom is het belangrijk dat je jouw fans serieus neemt op Facebook.
#3 Content is King and Engagement is Queen
De quote is bedacht door Mari Smith – internationaal social media leider. Je zult zien dat je meer actieve fans krijgt door middel van waardevolle informatie en het laten zien dat je klaar staat voor je fans. Mensen willen meerwaarde zien in jouw pagina en willen niet fan van een pagina worden die op een spookstad lijkt. Zorg er daarom voor dat je stap 1 en 2 samenvoegt en allebei altijd uitvoert. Als je dit vol houd dan zul je zien dat je succesvol wordt op het gebied van social media.
Hebben deze 3 tips geholpen met het beantwoorden van jouw vragen? Laat hieronder een reactie achter.
Verder lezen over Content
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversSearch14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Online07.09.2020
Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!
Search12.03.2020
De onzichtbare kracht van SEO
Gadgets07.11.2019
Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys
Verder lezen over Engagement
Social Media04.04.2019
Instagram marketing in 2019: less is more
Social Media11.09.2018
5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events
Online25.04.2017
De perfecte customer experience creëer je zelf
DC Business15.06.2016
Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content
Social Media07.10.2015
5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk
Events11.06.2015
De 10 Instagram-geboden voor merken
Social Media17.02.2015
Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen
En met foto's nu de minste?Social Media19.08.2014