Google+ wordt per direct voorzien van aanbevelingen van lokale uitgaansgelegenheden. Via de nieuwe menu-optie krijgen gebruikers de mogelijkheid om te zien welke uitgaansgelegenheden er in de buurt zijn en wat voor cijfer deze uitgaansgelegenheden hebben gekregen.
Voorheen was deze dienst gekoppeld vanuit Google Maps met Google Places. Alle Places-pagina’s zijn omgezet naar Google+ Pagina’s. Dit betekent dat ieder bedrijf met een fysieke lokatie nu een eigen Google+ Pagina heeft. Bedrijven kunnen via de Google+ Pagina de pagina claimen en gaan beheren.
Via de vorig jaar overgenomen dienst Zagat toont Google reviews binnen Google+. Zo zijn er al verschillende reviews beschikbaar voor lokale uitgaansgelegenheden wat andere gebruikers sneller aanzet om zelf ook een review te schrijven.
Door middel van kringen kunnen gebruikers aanbevelingen filteren en zo aanbevelingen die er toe doen bekijken. Tevens wordt de Google Maps Android app geüpdate waardoor vanuit de Google+ Android app gelijk genavigeerd kan worden naar uitgaansgelegenheden in de buurt. Reviews kunnen vervolgens bekeken, bewerkt en toegevoegd worden.
Let op: om reviews te bekijken is er géén Google+-account nodig!
Met deze integratie gaat Google verder met haar strategie om alle Google-diensten te koppelen met Google+. In de afgelopen maanden zijn de diensten Gmail, Docs en YouTube al vergaand geïntegreerd met Google+. Op deze manier wil Google er voor zorgen dat Google+ de sociale laag over alle andere Google-diensten wordt.
Volg jij +DutchCowboys al op Google+?