De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
The Washington Post ging als eerste uitgever experimenteren met een sociale reader app op Facebook, die vorig jaar werd gelanceerd. Als je gebruik maakt van Facebook ben je het waarschinlijk al wel een keer tegengekomen: het uit zich in een geclusterde lijst verhalen die geheel los van elkaar staan behalve het feit dat ze allemaal van dezelfde uitgever zijn.
Als je klikt op een van die links kom je niet uit bij het betreffende verhaald, maar in plaats daarvan krijg je een login/inschrijf scherm voor een Sociale Reader, die moet je eerst accepteren om door te gaan naar de betreffende site. Op die manier heeft de Social reader app van The Post tientallen miljoenen gebruikers opgedaan in een paar maanden tijd. Maar het is volgens Jeff Bercovici van Forbes ook de reden dat alle gebruikers inmiddels massaal weglopen.
Dit is een flinke daling! En mogelijk is de daling van traffic naar de website van The Post nog erger als kijkers, niet de gebruikers, updates van Social Readers van vrienden uit hun newsfeed verwijderen.
Overigens heeft niet alleen The Washington Post hier last van, de ‘losers’ van de week lijst op AppData.com staat vol social reader apps:
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024