Social Media25.04.2012

Facebook Offers beta nu ook beschikbaar in Nederland


Facebook maakte begin maart bekend dat Facebook Offers, in het Nederlands “Facebook-aanbiedingen”, op korte termijn gelanceerd zou worden. Inmiddels is het ook in Nederland voor sommige bedrijven beschikbaar om het te testen. Schiphol had vorige maand een aanbieding staan die met 1,8 miljoen claims een ongekend succes was! HelloFresh volgt nu met een Facebook Offer (een korting van €20,-) op hun product: een wekelijkse tas met verse ingrediënten voor gezonde maaltijden.

De nieuwe functie op Facebook maakt het mogelijk voor ondernemers om een aanbieding gemakkelijk viraal via Facebook te verspreiden. Beheerders van een Facebookpagina met meer dan 500 likes kunnen aanbiedingen plaatsen en delen met hun fans. Wanneer een gebruiker op de aanbieding geklikt heeft, verschijnt deze op zijn of haar newsfeed en ontvangt de gebruiker een e-mail.

Een aanbieding plaatsen op je pagina, gaat bijna net zo gemakkelijk als het plaatsen van een status update. Tussen de opties om een evenement of poll te doen op de pagina, wordt nu ook de optie gegeven om een aanbieding te plaatsen.

facebook-offers-beta-nu-ook-beschikbaar-.jpg
facebook-offers-beta-nu-ook-beschikbaar-.jpg

De stappen die genomen moeten worden om een aanbieding te plaatsen zijn, zoals we dat gewend zijn van Facebook, snel en een eenvoudig te doorlopen. Je kiest een afbeelding, een tekst waarin de aanbieding wordt uitgelegd, het aantal aanbiedingen dat je maximaal wilt weggeven en een verloopdatum. Tot slot kun je nog voorwaarden toevoegen voor je actie. Het enige wat je dan nog rest is het plaatsen van de aanbieding op je pagina. Met een paar simpele stappen heb je dus een leuke actie op je pagina.

screenshot-offer2.jpg
screenshot-offer2.jpg

Aanbiedingen ontvangen
Consumenten zien de aanbieding in hun nieuwsoverzicht verschijnen als ze jouw pagina leuk vinden. Als gebruikers aangeven de aanbieding te willen ontvangen, wordt er een e-mail verstuurd naar het e-mailadres dat bij Facebook van hen bekend is. Met deze e-mail kan men de korting of aanbieding verzilveren in de winkel, of in het geval van HelloFresh in de webshop.

screenshot-offer3.jpg
screenshot-offer3.jpg

Beschikbaarheid van Facebook-aanbiedingen
Op dit moment zijn de Facebook-aanbiedingen alleen nog maar beschikbaar voor geselecteerde pagina’s, zoals die van HelloFresh. Wanneer deze functie voor iedereen beschikbaar komt, heeft Facebook nog niet bekend gemaakt. Meer informatie is in ieder geval al wel te vinden op de hulppagina’s van Facebook.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Facebook

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads