De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
UFC wedstrijd 145 vond afgelopen zaterdag plaats en het was een van de meest gehypte mixed martial arts gevechten sinds de oprichting begin jaren ’90. Maar het bedrijf zou niet hebben gestaan waar het nu staat zonder de social media adoptie van de afgelopen jaren.
Platformen als Twitter en Facebook hebben bijgedragen aan het veranderen van de Ultimate Fighting Championship van een ‘violent sideshow’ tot ‘mainstream entertainment.’ Dana White, president van de UFC, heeft meer dan 2 miljoen volgers op Twitter, dat is heel wat meer dan de commissarissen van andere sporten die meer algemene erkenning hebben. Roger Goodell (NFL) heeft zo’n 250.000 volgers, en Sepp Blatter (FIFA) zo’n 240.000. Sommige vechters zijn rivalen van NBA sterren qua aantallen volgers op Twitter, en het bedrijf UFC heeft al zo’n 3 miljoen meer likes op Facebook dan de NFL.
Maar hoe komt de UFC aan dit social media succes? “It’s because we’re real,” aldus Kristin Adams, UFC’s social media manager, tegenover Mashable. “Andere sporten komen met regels, boetes en straffen en schrikken daarmee atleten af.“
In 2011 kwam de UFC met een Twitter bonusprogramma, ieder kwartaal een beloning voor degene die het meest effectief volgers erbij kreeg, creatief aan het tweeten was of fans wist te engagen.
Om UFC 145 te promoten was er onderstaande Infographic ontwikkeld waarin een aantal social media statistieken staan.
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018