De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Komende zomer staat in het teken van sport. Niet alleen het EK Voetbal, maar zeker ook de Olympische Spelen in Londen. Tijdens deze Olympische Spelen hebben de atleten voor het eerst toestemming van het IOC om social media (Facebook) te gebruiken om in contact te komen met hun fans in de aanloop naar en tijdens de Spelen. Nog een maand is het 18 april, en dan is het nog precies 100 dagen tot aan de opening van de Olympische Spelen. Op dit moment zijn het vooral merken die de aandacht willen leggen op komende zomer en zij gebruiken sociale media om dit te doen.
Als je kijkt naar drie merken op Facebook (Samsung, Coca-Cola en Procter & Gamble) ook alle drie officiële Olympische sponsoren, zie je behoorlijk veel activiteit. De Facebook-app van het ‘Genome Project’ van Samsung is gericht op het verbinden van mensen met de sporters die hen interesseren en met wie ze interesses delen. Coca-Cola gebruikt Facebook om tieners aan te trekken voor de ‘Move to the beat’-campagne. P&G breidt de bestaande ‘Thank you, Mum’-campagne uit met een Olympisch thema voor de Facebook lancering in Groot-Brittannie op 18 april. Hier onder vind je meer informatie over de verschillende campagnes.
Om alvast een voorproefje te geven van de aandacht die merken nu al aan het creëren zijn is hier een exclusieve snapshot van de nieuwste Olympische nieuwtjes op Facebook:
* Lijst van Olympische topatleten op Facebook en een demografische weergave van hun fans
* Overzicht van wat er nu al gezegd wordt op Facebook over atleten en sporten
* Polluitslagen om te laten zien waar mensen het meest enthousiast over zijn, welke wedstrijden, sporten, enz.
Samsung lanceert het Genome Project. Onderdeel van deze campagne is een Facebook app bedoeld om gebruikers in contact te brengen met Olympische sporters op zo’n manier die alleen via sociale media kan. Via dit project kunnen Amerikaanse gebruikers atleten volgen tijdens hun gang richting de Spelen, zien wat zij en hun vrienden gemeen hebben met de sporters en de app delen met vrienden.
Coca-Cola maakt consumenten uit Groot-Brittannie warm voor hun “Move to the Beat” campagne die begonnen is in de week van 12 februari. De algemene ervaring is erop gericht om tieners te betrekken bij de Olympische Spelen door de “beats” van de atleten te vertalen naar populaire muziek. Gebruikers kunnen verschillende beats – zoals een dribbelende basketbal – downloaden van sporters van over de hele wereld. Ze kunnen deze delen met vrienden, ze remixen met SoundCloud en meedoen aan een competitie en een reis naar Londen winnen om Katie B en Mark Ronson live te zien spelen.
P&G brengt het ‘bedanken van mams’ naar een wereldwijd niveau door het groots te lanceren via Facebook op 18 april. P&G is een officiële sponsor van de Olympische Spelen en ze zullen tijdlijn-apps gaan gebruiken om gebruikers hun moeder te kunnen laten bedanken. Via televisie en andere media zullen ze ook laten zien hoe Olympische sporters hun eigen moeder bedanken.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over Olympische Spelen
Cybercrime29.07.2024
Veel openbare WiFi netwerken in Parijs zijn onveilig
Technology26.07.2024
Zo wordt gecheckt of Olympische wielrenners geen motortjes gebruiken
Events24.07.2024
Olympische Spelen belanden nu al in een schandaal met drones
Nieuws18.07.2024
Deze 6 Nederlandse atleten wil je niet missen tijdens de Olympische Spelen in Parijs
Entertainment03.07.2024
HBO Max pakt uit met de Olympische Spelen in Parijs 2024
Technology27.06.2024
Waarom de Olympische sporters van Japan speciale outfits dragen
Automotive21.09.2023
500 Waterstofauto’s voor de Olympische Spelen
Toyota levert in Parijs 500 Mirai's afEntertainment26.07.2023