Op 19 januari dit jaar maakte Facebook bekend dat er nieuwe apps beschikbaar waren gekomen voor jouw Timeline. Daarmee kunnen gebruikers hun Timeline aanvullen en laten zien wat ze graag koken, eten, hun favoriete reisbestemmingen zijn, het rondje dat ze hardlopen of welke films ze hebben gezien.
Op het SXSW festival deze week kondigde Facebook aan dat in bijna 2 maanden tijd er bijna 3.000 Timeline-apps zijn gelanceerd. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van succesvolle app launches van de afgelopen periode:
– Pinterest: in de maand na de lancering van hun app groeide het aantal dagelijks actieve Facebookgebruikers met meer dan 60%.
– Goodreads: een maand na de lancering van de tijdlijn app is het aantal dagelijks actieve gebruikers gestegen met meer dan 77%.
– Pose: kende een vijfvoudige groei van het dagelijkse aantal aanmeldingen na de lancering in januari.
– The Guardian: sinds de lancering in september is de app van de Guardian gegroeid tot 3,9 miljoen maandelijkse bezoekers, waarvan de helft onder de 25 jaar. Deze laatste groep was altijd lastig te bereiken.
– Rockmelt: De integratie met Timeline bezorgde de sociale browser 20% meer verkeer
– WashingtonPost: verspreid over mobiele- en desktopbezoekers heeft de Washington Post Social Reader meer dan 10 miljoen bezoekers via Facebook per maand. Dit is vijf keer zo hoog als wat ze voor ogen hadden.
– FAb.com: Het aantal gebruikers van de de design webshop en de mobiele app is met 50% gestegen als gevolg van de tijdlijn-app.
– Foodily: de site voor lekkerbekken en recepten zag het aantal nieuwe bezoekers verviervoudigen door de tijdlijn-app. Deze app stelt mensen in staat te delen waar ze zin in hebben en wat ze koken.
Zelf door alle Timeline Apps bladeren en toevoegen doe je hier: https://www.facebook.com/about/timeline/apps