Eerder schreven wij al over 5 redenen waarom je als bedrijf met Google+ moet beginnen, hoe je een verified page kunt krijgen en enkele handige beheerders tips voor als je een Google+ Page hebt geopend. Maar wat zijn nu eigenlijk de volgende stappen als je er voor wilt zorgen dat de Google+ Page meer volgers krijgt? We zetten een aantal stappen op een rij.
Zorg voor een compleet profiel
Net zoals je graag wilt dat mensen weten wie je bent als je een visitekaartje geeft, geldt dit ook voor Google+. Op het tabblad about kun je je profiel aanvullen met relevante informatie. Zo kun je links plaatsen naar bijvoorbeeld Facebook, Twitter maar ook naar je eigen website. Voorbeeld van een persoonlijk profiel en een Page.
Plaats een Google+ badge op je website
Net zoals je bijvoorbeeld een Twitter of Facebook badge op je website hebt geplaatst, kun je er ook eentje van Google+ plaatsen. Deze badge geeft bezoekers van je website de mogelijkheid je Pagina gelijk aan hun kringen toe te voegen. Op deze manier maak je je bezoekers bekend met het feit dat je ook te vinden bent op Google+. Een Google+ badge kun je hier aanmaken.
Het aantal +1’s van je website en je Google+ Page worden door middel van de badge bij elkaar opgetelt. Het aantal +1’s heeft een effect op zoekresultaten.
Daarnaast helpt deze badge ook als je een verified-badge op je Page wilt krijgen.
Voeg een +1-knop toe aan verschillende pagina’s
Heeft je bedrijf een weblog of verkoop je producten, dan kun je aan deze pagina’s een +1-knop toevoegen. Deze +1-knop geeft bezoekers de mogelijkheid om +1 te geven. Tevens kan er gelijk gedeeld worden op Google+. Een gedeelde pagina kun je dan weer terug via Google+ Ripples (zie reden 3 van 5 redenen om als bedrijf met Google+ te beginnen)
Betrek je Google+ Page in je communicatie en/of marketing
Plaats je je social media profielen op bijvoorbeeld je visitekaartjes, adverenties of TV-reclames? Betrek hier dan ook je Google+ Page bij. Op deze manier kun je het aantal volgers verhogen en bereik je mensen waar ze zelf actief zijn.
Net zoals je vanuit Twitter naar Facebook of andersom verwijst, kun je dit ook doen met Google+. Heb je een leuke actie op Facebook, kondig deze aan Google+. Plaats je een openbare update op Google+, dan kun je hier naar linken vanuit Twitter of Facebook.
Activeer Social Extensions wanneer je Google Adwords gebruikt
Wanneer je website aan je Page is gekoppeld, kun je Social Extension voor Google Adwords activeren. De Social Extensions zorgt ervoor dat het aantal +1’s welke je website en Google+ page hebben ontvangen worden getoond naast een display en search ads. Display en search ads met deze social annotation zien een 5 tot 10% hogere CTR. Het toevoegen van Social Extensions kost niets extra’s. Lees meer over de Social Extensions.
Begin met het delen van (interessante) content
Een lege Page is niet aantrekkelijk om te gaan volgen. Zorg ervoor dat je content gaat delen. Hier kun je er zelfs voor kiezen om andere content te delen dan bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Gebruik de mogelijkheden van het platform zo goed mogelijk. Een filmpje van YouTube of Vimeo kun je embedden. Van foto’s kun je zelfs een album maken. Al deze mogelijkheden maken het aantrekkelijker voor mensen om je te volgen.
Heb je zelf op dit moment geen interessante content om te delen, dan kun je altijd nog berichten van andere sharen. Op deze manier deel je content maar bouw je ook een relatie op met de persoon of page wiens content je hebt gedeeld.
Plaats zeker een aantal keren per week nieuwe content. Pages die regelmatig content plaatsen verschijnen in de zoekresultaten. Pages die gedurende langere tijd geen content plaatsen verdwijnen op den duur weer uit de zoekresultaten.
Plaats ook +DutchCowboys in je kringen en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!