social media11.03.2012

Foursquare gaat ratings toevoegen aan locaties en gebruikers


foursquare-gaat-ratings-toevoegen-aan-lo.jpg
foursquare-gaat-ratings-toevoegen-aan-lo.jpg

Foursquare viert dit jaar zijn 3-jarig jubileum op SXSW. Zaten Dennis Crowley en zijn co-founder Naveen Selvadurai 3 jaar geleden nog in aparte vliegtuigen naar Austin om zo lang mogelijk door te kunnen developen aan hun nieuw te lanceren product, deze week werd bekend dat Selvadurai zich inmiddels heeft laten uitkopen uit het bedrijf dat recent weer 50 miljoen aan nieuwe investeringen ophaalde. Tijdens SXSW vertelt Crowley over de toekomstplannen van zijn inmiddels meer dan volwassen startup.

De grens van 20 miljoen gebruikers nadert, en dat betekent dat er een belangrijke transitie binnen het bedrijf plaats vind volgens Crowley. ‘We begonnen met jullie, de fanatiekelingen op SXSW die meededen vanwege de check ins en de badges’. Maar inmiddels lijkt gamification minder belangrijk te zijn geworden voor bestaande gebruikers. ‘We merken dat badges nog steeds populair zijn onder nieuwe gebruikers die Foursquare net gaan gebruiken. Veteranen zijn minder te vangen voor badges en punten. Maar met onze level-up badges kunnen we wel een interessante hierarchie in onze gebruikers aan gaan brengen. Wie de level 3 Coffee Badge heeft weet meer van goede koffie dan een rookie. Zijn tips zijn dus ook waardevoller. Deze gelaagdheid in gebruikers willen we de komende tijd absoluut in ons platform introduceren.’

Ook de Foursquare app wordt op dit moment opnieuw onder de loep genomen. Crowley: ‘Nieuwe functionaliteiten als Explore en Lists zijn op dit moment nog slecht te vinden en veel gebruikers begrijpen onze app in eerste instantie niet. Dit komt omdat al deze functies er in de loop der tijd bij zijn gekomen. We halen nu alle onderdelen van de app uit elkaar en kijken opnieuw naar het belang van elk element. De check in als hoofdonderdeel wordt minder belangrijk, het ontdekken van nieuwe locaties die voor jou interessant zijn juist belangrijker. Op basis van je check ins in het verleden kunnen we je restaurantvoorstellen doen op plekken waar je nog nooit eerder geweest bent. Dat is waar we op dit moment onze toekomst zien: Het betekenis geven van alle data en daarmee je wereld rijker maken.’

De kans is daarom groot dat Foursquare in de toekomst ook een ratingsysteem zoals Yelp dat heeft toe gaat voegen aan zijn locaties zegt Crowley. ‘Op basis van de tips die mensen achter laten kunnen we semantisch al wel het nodige aflezen over de kwaliteit van een plek, maar we overwegen ook een sterrensysteem of iets dergelijks te introduceren om dat nog makkelijker inzichtelijk te maken.’ 

Volgens Crowley maakt Foursquare op dit moment een zelfde transitie door als dat Twitter die ook gehad heeft. ‘In het begin waren zij alleen maar bezig met zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk tweets te laten plaatsen. Gaandeweg realiseerden ze zich dat er een nog veel grotere groep mensen is die het leuker vind om die content te volgen en lezen. Op dat moment veranderde de propositie van het bedrijf van een berichtendienst naar een van ’s werelds belanrijkste nieuwskanalen.’ 

‘Die shift hebben wij nu ook. Inchecken wordt minder belangrijk, het bieden van relevante informatie op de juiste plek voor de juiste persoon juist meer. En daarmee wordt Foursquare langzaamaan mainstream, want iedereen is wel eens op zoek naar leuke restaurants, hotels of andere locaties. Vorig jaar waren we het grootste kleine bedrijf hier op SXSW, nu zijn we het kleinste grote bedrijf. Er liggen nog heel veel mogelijkheden voor onze neus en we zouden gek zijn als we die nu laten liggen. Zoals Foursquare hier op SXSW leeft en gebruikt wordt, zo ziet de hele wereld er over 3 jaar uit als het aan ons ligt.”

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Foursquare

Mayorships terug in Swarm

De aankondiging was er al in mei van dit jaar, Mayorships, ooit beschikbaar via Foursquare, zouden ook beschikbaar komen in Swarm. En na de laatste update van zowel de iOS als Android-app is de functie nu weer terug! Om...

social media23.06.2015

Mayorships terug in Swarm

Inchecken maar!
Mayorships komen weer beschikbaar in Swarm

In mei vorig jaar besloot Foursquare de dienst op te gaan splitsen. Een sociale check-in app, Swarm, en een locatie-discovery app, Foursquare. Maar toen de dienst in 2 delen werd opgesplitst is ook de strijd tussen fans...

social media07.05.2015

Mayorships komen weer beschikbaar in Swarm

Nieuwe chatfunctie voor Swarm na update

De check-in app van Foursquare Swarm heeft een nieuwe update. Je kunt na het downloaden van de update privéberichten sturen via de app. De update is voor alsnog alleen voor Android. De nieuwe versie van de app maak...

social media14.03.2015

Nieuwe chatfunctie voor Swarm na update

Dit is hem dan, de nieuwe Foursquare App

Inchecken met Foursquare  was al niet meer mogelijk. Daar hadden ze de Swarm App al voor gelanceerd. Het wachten was alleen nog op de vernieuwde versie van de Foursquare App, die is inmiddels live. En de nieuwe ap...

mobile07.08.2014

Dit is hem dan, de nieuwe Foursquare App

find places you’ll love, anywhere in the world
Inchecken met Foursquare niet meer mogelijk

Het is vanaf nu niet meer mogelijk om met Foursquare in the checken. Wil je dat wel blijven doen zal je toch de overstap moeten maken naar Swarm, de nieuwe app van Foursquare. Al jouw vorige check-ins, vrienden en foto'...

social media24.07.2014

Inchecken met Foursquare niet meer mogelijk

Foursquare gaat data verkopen aan ontwikkelaars

In februari dit jaar maakte Microsoft bekend dat zij de data van Foursquare zouden gaan gebruiken voor Bing en Windows. Bekend is dat Foursquare eerder aan het denken was over de keuze van een businessmodel. Nu heeft het...

social media01.07.2014

Foursquare gaat data verkopen aan ontwikkelaars

Foursquare splitst op en lanceert nieuwe app Swarm

Foursquare heeft gisteren in een blogpost bekend gemaakt de dienst op te gaan splitsen in twee verschillende apps. Een sociale check-in app, Swarm, en een locatie-discovery app, Foursquare. Ze schrijven: "We besteden...

social media02.05.2014

Foursquare splitst op en lanceert nieuwe app Swarm

Microsoft gaat Foursquare data en technologie gebruiken voor Bing en Windows

Microsoft is aardig in de media te vinden deze week en dit komt hoofdzakelijk door het benoemen van haar nieuwe CEO Satya Nadella. Toch was dit niet het enige interessante nieuws, want de softwaregigant ging ook een bela...

Technology06.02.2014

Microsoft gaat Foursquare data en technologie gebruiken voor Bing en Windows

Verder lezen over SXSW

​#SXSW16: Uber-verliefd op Lyft

Tot voor kort was ik een zeer tevreden Uber gebruiker. Ik geloofde heilig dat Uber ‘de shit’ was. Totdat ik Lyft probeerde tijdens SXSW in Austin. Ik ‘Lyfte' gedurende zeven dagen meerdere keren per dag mee met men...

startups23.03.2016

​#SXSW16: Uber-verliefd op Lyft

Maak van geluid een lust – geen last

Iedere studie over kantoorgeluiden zegt hetzelfde: geluid is de voornaamste boeman. Vanuit de meest onherleidbare krochten schiet hij als gewiekst sluipschutter de concentratie van menig hardwerkende collega's aan flar...

events23.03.2015

Maak van geluid een lust – geen last

Vier manieren om met Millenials om te gaan #SXSW

SXSW 2015 was naast het jaar van Artificial Intelligence en Virtual Reality vooral ook het jaar van de millenials. Generatie Y, geboren begin jaren '80 tot begin 2000. De eerste lichting digital natives, die een bijzon...

events23.03.2015

Vier manieren om met Millenials om te gaan #SXSW

AI: de grens van ons inbeeldingsvermogen

Voor wie het nog niet wist – SXSW is in volle gang in Austin, Texas. Een jaarlijks giga event waar zowat de hele digitale industrie samen komt. Aansprekende namen als Gary Vaynerchuk of Astro Teller doen ondermeer hu...

events19.03.2015

AI: de grens van ons inbeeldingsvermogen

Doorbraak verwacht met nieuwsplatform Blendle

Tijdens het SXSW-festival, waar ik afgelopen maand was, staan 5 dagen geheel in het teken van interactive nieuwe media. Ook in Nederland merken we dat traditionele nieuwsmedia steeds meer verdwijnen en vervangen worden d...

Online27.03.2014

Doorbraak verwacht met nieuwsplatform Blendle

SXSW award winnende documentaire “Print the Legend” naar Netflix

Netflix heeft de rechten verkregen van de 3D printing film 'Print The Legend', die op het 2014 SXSW Film Festival de 'Special Jury Recognition Award' won voor het beste script in de categorie documentaires.Deze Netflix O...

Entertainment27.03.2014

SXSW award winnende documentaire “Print the Legend” naar Netflix

SXSW: De Nasa is zo moeilijk nog niet

Al decennia lang fantaseren we over futuristische ruimtesystemen. Software die er slick en modern uitziet en smooth navigeert door middel van touch en gestures. De tools van NASA lijken echter in de verste verte niet op...

events18.03.2014

SXSW: De Nasa is zo moeilijk nog niet

SXSW: Een hernieuwde beleving in het Openbaar Vervoer

Dit jaar waren er meer dan 40.000 mensen in Austin voor SXSW Interactive. Een enorm grote hoeveelheid sessies met flinke diversiteit was hierdoor het gevolg. Toch zijn er bepaalde thema's te onderscheiden in de gegeven p...

events18.03.2014

SXSW: Een hernieuwde beleving in het Openbaar Vervoer