Social Media31.01.2012

Woningcorporaties bouwen op sociale media


woningcorporaties-bouwen-op-sociale-medi.jpg
woningcorporaties-bouwen-op-sociale-medi.jpg

Nederlandse woningcorporaties zijn niet bang om zich bloot te geven binnen online en social media en dat doet hun imago veel goed! Uit onderzoek van de Clipit online media monitor blijkt dat over Ymere online het meest wordt geschreven. Woonbedrijf kwam het meest positief naar voren en voor Rochdale werden extreem veel negatieve berichten gevonden. Bijna 60% van deze berichten werd gevonden binnen Twitter.

De berichtgeving over Ymere bereikte met 2.968 berichten een piek op 30 december, toen de resultaten van de organisatie werden gepubliceerd. Ymere hield in 2011 een grote schoonmaak en wist gemiddeld elke dag een uitzetting te realiseren. Het gaat hier om krakers, wiettelers en dergelijken. Voor Rochdale werd een extreem hoog negatief sentiment gemeten, namelijk 51%. Dit was echter niet ten nadele van de organisatie zelf, Rochdale maakte bekend dat krakers ruim €8.000 schade veroorzaken per woning.

Woonbedrijf wist de meeste positieve buzz te creëren, namelijk 25%. De buzz werd onder andere veroorzaakt door de nominatie voor de Grand Prix Customer Media met het personeelsblad Samenwerkt. Woonbedrijf greep naast de prijs, maar dat deed niets af aan de lovende online reacties.

Het resultaat laat zien dat positieve buzz binnen online en social media ook door offline communicatie successen kan ontstaan. Geertje Pruijsers, Manager Communicatie bij Woonbedrijf: “Social media maken deel uit van onze communicatiemix. Het biedt ons een laagdrempelig platform om te laten zien wat we als organisatie doen. Onze medewerkers twitteren over hun dagelijkse werk en op Facebook delen ze de foto’s. Zo maken we zichtbaar dat we veel meer doen dan alleen bouwen, beheren en verhuren.

woningcorporaties.jpg
woningcorporaties.jpg
...

Verder lezen over Infographic

Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25

Electronic Arts heeft onthuld hoe fans wereldwijd aan de slag zijn gegaan met EA Sports FC 25, vanaf de vroege toegang tot en met de eerste 25 dagen na de wereldwijde release op 27 september. Een wereldwijde community van spelers uit meer dan 200 landen heeft samen inmiddels al ruim 1,7 miljard wedstrijden gespeeld in alle beschikbare modi en tot nu toe een indrukwekkend totaal van 4,3 miljard doelpunten gescoord.

Gaming31.10.2024

Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25

De voordelen van visuele content in e-learning

Visuele content is cruciaal in e-learning om de betrokkenheid van de leerlingen te verhogen. Afbeeldingen, video's, infographics en animaties trekken de aandacht en kunnen helpen om complexe informatie op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier over te brengen.

DC Business13.06.2024

De voordelen van visuele content in e-learning

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019