Socialbakers maakte deze interessante infographic, die laat zien dat succes op het ene platform niet per definitie succes op het andere platform betekent. Zowel Twitter als Facebook en Google+ bieden aan bedrijven unieke mogelijkheden, maar ieder platform heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen.
Facebook is zowel voor brands als voor media-partijen de absolute nummer 1. Interessant is dat merken op Google+ sneller groeien dan op Twitter. Voor de media is Twitter duidelijk nog de favoriet hetgeen niet echt vreemd is. Mediapartijen hebben al veel langer profijt van Twitter en zijn redelijk snel ingestapt. Bijzonder is wel weer dat YouTube #1 is bij Facebook en Twitter maar in de achtertuin van de moeder bij Google+ partijen als TechCrunch en Mashable voor ziet gaan. Hopelijk krijgen we op dit punt over 3 maanden een update van Socialbakers.
Conclusie is dat Google+ heeft inmddels snel faam gemaakt heeft gemaakt en voor bedrijven een rising star is. Facebook blijft dominant, groeit eveneens door en zijn er geen tekenen dat dit snel gaat veranderen. Google+ kan daarbij nog een extra zetje krijgen met alle aangekondige veranderingen.