De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De gesponsorde verslagen zullen vanaf nu ook in de timeline verschijnen op Facebook. Met de komst van deze betaalde items heeft Facebook goed de gebruiker in het achterhoofd gehouden. De mogelijkheden van adverteren, met name het soort advertenties dat is toegestaan, wordt scherp in de gaten gehouden. Zo zal de gebruiker niet meer dan één gesponsord verslag in zijn of haar timeline zien per dag.
Daarnaast zullen de gesponsorde verslagen wat betreft uiterlijk niet opvallen, en niet te onderscheiden zijn van organisch nieuws. En daarbij, de zichtbaarheid van een gesponsord verslag staat rechts onderin, de laatste plaats waar je ogen snel naartoe zullen gaan. Volgens Facebook zullen gebruikers ‘dus niet eens verschil merken’.
Gesponsorde verslagen kunnen alleen getoond worden als een gebruiker een pagina al ‘geliked‘ heeft. Ook zullen deze gesponsorde verslagen (voorlopig nog) niet in mobiele apps te zien zijn. In het helpcenter van Facebook is inmiddels volop informatie te vinden voor adverteerders over deze nieuwe dienst.
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024