Social Media11.01.2012

Gesponsorde verslagen Facebook nu ook in de timeline


De gesponsorde verslagen zullen vanaf nu ook in de timeline verschijnen op Facebook. Met de komst van deze betaalde items heeft Facebook goed de gebruiker in het achterhoofd gehouden. De mogelijkheden van adverteren, met name het soort advertenties dat is toegestaan, wordt scherp in de gaten gehouden. Zo zal de gebruiker niet meer dan één gesponsord verslag in zijn of haar timeline zien per dag.

Daarnaast zullen de gesponsorde verslagen wat betreft uiterlijk niet opvallen, en niet te onderscheiden zijn van organisch nieuws. En daarbij, de zichtbaarheid van een gesponsord verslag staat rechts onderin, de laatste plaats waar je ogen snel naartoe zullen gaan. Volgens Facebook zullen gebruikers ‘dus niet eens verschil merken’.

gesponsorde-verslagen-facebook-nu-ook-in.jpg
gesponsorde-verslagen-facebook-nu-ook-in.jpg

Gesponsorde verslagen kunnen alleen getoond worden als een gebruiker een pagina al ‘geliked‘ heeft. Ook zullen deze gesponsorde verslagen (voorlopig nog) niet in mobiele apps te zien zijn. In het helpcenter van Facebook is inmiddels volop informatie te vinden voor adverteerders over deze nieuwe dienst.

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!