UNICEF Nederland gaat een gedeelte van haar productaanbod van de UNICEF webshop in de haar webshop op Facebook plaatsen. De VN-kinderrechtenorganisatie wil hiermee een groter en breder publiek aanspreken via sociale media. De opbrengst van de verkoop komt ten goede aan hulpprogramma’s voor kinderen over de hele wereld.
Met de lancering van een shop binnen Facebook wil UNICEF beter inspelen op het bereik en de kracht van de Facebook community. Anneke Salden, teammanager Verkoop bij UNICEF Nederland: “UNICEF verkoopt online een breed assortiment aan kaarten en kado’s, waaronder: agenda’s en kalenders, kinderspeelgoed, tassen en kleurrijke sieraden. Wij denken de eerste charitatieve instelling in Nederland te zijn die het productaanbod ook via Facebook aanbiedt. Facebook is voor ons het platform bij uitstek om een brede doelgroep kennis te laten nemen van onze producten en optimaal gebruik te maken van het ‘hoort, zegt het voort’-aspect”
“Er zijn naast lidmaatschappen en donaties vele manieren waarop je UNICEF kunt steunen. Bijvoorbeeld door dat ene cadeautje dat je toch al wilde kopen aan te schaffen via UNICEF, waarbij je niet alleen de ontvanger blij maakt, maar ook een kind een kans op een betere toekomst biedt.“
UNICEF Shop op Facebook biedt een actuele top 5 van de populairste producten uit de reguliere shop. Daarnaast kunnen mensen die ‘vriend’ zijn van UNICEF op Facebook kans maken op special editions en gesigneerde items vanuit het ambassadeursnetwerk van de organisatie.