Social Media23.11.2011

Elke ‘Like’ is melk waard!


De nieuwe kadodienst Kudoo gaat haar partner WereldOuders helpen om voorheen thuisloze kinderen in Nicaragua dagelijks van een gezond glas melk te voorzien.

Middels een actie op de Facebook-­Fanpage is Kudoo gisteren gestart met het weggeven van melkkoeien aan de familiehuizen van WereldOuders. Iets goeds doen is nog nooit zo makkelijk geweest want elke ‘like’ is melk waard. Hoe meer ‘likes’ op de pagina van Kudoo hoe meer koeien er worden weggeven. De eerste koe is zelfs al kado gedaan maar er zijn er in totaal met de ‘Like’ actie vijf te vergeven.

Koeienkado? De meeste kinderen die in een familiehuis van WereldOuders terecht komen zijn ondervoed. Ze hebben geleefd in straatarme omstandigheden en moesten vaak met een lege buik naar bed. In het familiehuis krijgen ze drie voedzame maaltijden per dag en een gezond tussendoortje zoals fruit of yoghurt. Nu is in Nicaragua koemelk relatief duur. Iedere dag melk kopen voor de kinderen is daardoor geen optie. WereldOuders heeft in Nicaragua twee huizen met ieder drie koeien. Deze geven gezamenlijk ongeveer tien liter melk per dag. Een deel van de melk wordt gebruikt om ‘cuajada’ (een soort kaas) te maken. De rest is voor de kinderen, die gemiddeld een keer per week melk krijgen. WereldOuders zou graag zien dat ze iedere dag een gezond glas melk krijgen, en daarvoor zijn dus meer koeien nodig!

WereldOuders & Kudoo

Sinds vorige week is het op Kudoo ook mogelijk om iemand met een WereldOuders donatie te verrassen. In de shop zijn allerlei producten aanwezig waar kinderen in familiehuizen hard behoefte aan hebben. WereldOuders directeur Pauline Lemberger: “Wij willen de kinderen en jongeren in onze familiehuizen hetzelfde geven als iedere ouder zijn of haar kind eigen wil geven. De kinderen komen bij ons vaak al als baby binnen. Jongeren verlaten het familiehuis pas als ze echt op eigen benen kunnen staan. Dus als ze een vakopleiding of zelfs een studie hebben afgerond. Om hen al die jaren te voeden, kleden, naar school te laten gaan, een sport te laten beoefenen enzovoort, kost uiteraard heel veel geld. Daarom zijn wij heel blij met de steun van Kudoo. Een kadootje als een paar sokken, een schooluniform of een sport tenue betekent voor onze kinderen ontzettend veel! De koe actie voor Nicaragua is natuurlijk ook helemaal geweldig. Ten eerste omdat wij heel graag onze kinderen iedere dag melk willen geven. Daarnaast willen de familiehuizen van WereldOuders zoveel mogelijk zelfvoorzienend zijn met eigen landbouwgrond en koeien en kippen. Dat bespaart een hoop geld. Het vee wordt verzorgd door onze jongeren. Zo leren ze een vak en wordt hun verantwoordelijkheidsgevoel versterkt. Het mooie aan het geven van een koe is ook dat dit structurele hulp aan de kinderen inhoudt, want: een koe kun je immers jaren melken.

...

Verder lezen over Facebook

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads