Marketeers zijn vooral tijdens de traditionele werkuren actief op sociale netwerken, maar er wordt ook veel engagement van de gebruiker op andere tijdstippen opgetekend. Zo blijkt uit een onderzoek van Buddy Media. Daarbij wordt opgemerkt dat 60% van de marketing-boodschappen op Facebook worden geplaatst tussen 10.00 uur in de ochtend en 16.00 uur in de namiddag, maar het engagement vroeg in de ochtend, op het einde van de werkdag of laat op de avond bleek gemiddeld 20% hoger te liggen dan het gemiddelde.
Buddy Media merkt ook op dat 86% van de marketing-boodschappen van maandag tot vrijdag werden geplaatst. Het hoogste engagement werd daarbij opgetekend op donderdag en vrijdag. “Het lijkt dan ook dat acties in sociale media het best tegen het einde van de week worden gelanceerd,” voeren de onderzoekers aan.
Engagement bij boodschappen die tussen maandag en woensdag worden geplaatst, ligt volgens Buddy Media ongeveer 3,5% onder het gemiddelde. Op zaterdag ligt het engagement 18% onder het gemiddelde. Er wordt wel opgemerkt dat het engagement afhankelijk is van de economische sector. Ook bleek dat het engagement hoger ligt bij boodschappen die gebruik maken van winst dan bij het louter vermelden van promoties of coupons. Via