De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Door het gebruik van social media, hebben popsterren als Justin Bieber, 50 Cent, Puff Daddy en Kanye West zich ontwikkeld in een paar van de grootste online merken. Door een combinatie van sociale paltformen, inclusief Twitter en Facebook, zijn ze in staat geweest de conversatie op gang te helpen rondom hun muziek en hebben zo de bestaande fanbase flink doen groeien. Maar hoe gaat het rap icoon Snoop Dogg online af?
Hoewel Snoop miljoenen volgers heeft op Twitter en Facebook, ziet hij ze niet als alleen ‘fans’. Hij ziet ze meer als zijn ‘familie’. “My recipe is just being me: I’m up front; I’m up close and personal. My fans don’t have a wall between me and them.“
Snoop’s social media team heeft wat inzicht gegeven over hoe ze te werk gaan om zijn online aanwezigheid consistent te houden en laten groeien. “As with all of our clients — Far East Movement, RZA and Raekwon — we are focused on helping them enhance what they’re already doing,” aldus Seung Chung, hoofd en mede-oprichter van de Cashmere Agency. “De strategie met Snoop is om zijn publiek een kijk op zijn dagelijks leven te geven maar ook relevante video content te versturen.”