Facebook lanceert op 22 september een eigen muziekdienst. Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNBC op basis van bronnen dichtbij het bedrijf. De lancering zal plaatsvinden ter gelegenheid van de F8-conferentie, het jaarlijke evenement voor Facebookontwikkelaars in San Francisco. Volgens CNBC gaat het sociale netwerk de muziek niet zelf hosten, maar daarvoor samenwerken met een of meerdere partners. Volgens bronnen van Mashable zijn dat Spotify, MOG en Rdio. Volgens de CNBS enkel Spotify.
Spotify is een Zweeds bedrijf dat gebruikers toelaat uit een database van miljoenen nummers muziek te kiezen. De dienst wordt gezien als een alternatief voor iTunes. Om opbrengsten te genereren wordt de uitzending door reclame onderbroken, maar tegen betaling is dit afkoopbaar.
Eerder dit jaar circuleerden er al geruchten dat Spotify samen met Facebook een muziekdienst op ging zetten. In juni claimde een hacker op de Facebooksite bewijzen te hebben gevonden van een muziekdienst die de naam ‘Facebook Vibes’ had meegekregen. Via