Het publiceren van vakantiefoto’s op Facebook vormt een ideale promotie voor toeristische bestemmingen, aldus resibureau Teletext Holidays. Na onderzoek kwamen ze erachter dat bijna 20% van de Britse consumenten zich door vakantiefoto’s van vrienden heeft laten inspireren om een reis te boeken naar dezelfde bestemming. Verder hebben foto’s ook 10% aangezet een vakantie te boeken hoewel er geen vakantieplannen waren.
“Sociale netwerken maken het voor gebruikers steeds makkelijker om op te scheppen over vakantiebestemmingen of geplande reizen. Vanaf het moment dat iemand een vakantie heeft geboekt, kunnen ze deze informatie delen met vrienden, die daarop op hun beurt exact dezelfde reis kunnen gaan boeken,” aldus Mark Bloxham, marketing director Teletext Holidays.
Mond-tot-mond reclame is een belangrijke bron van inspiratie voor vakantiebestemmingen. Het feit dat foto’s van de vakantiebestemming, de hotelaccommodaties en de lokale attracties kunnen worden gepubliceerd, verhoogt en verscherpt de kracht van aanbevelingen.
“Australia was named as the destination most likely to leave others feeling jealous, followed by the Caribbean islands of the Bahamas and Barbados.“