Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Eerder deze maand werd bekend dat LinkedIn een nieuwe functie standaard had aangevinkt, een optie waarvoor niet om toestemming gevraagd werd, iets wat ze eigenlijk wel hadden moeten doen. Het ging om: “Linkedin may use my name, photo in social advertising.”
Daar komen ze nu, via deze blogpost, op terug: “In de afgelopen dagen, hebben sommige van jullie artikelen en blog posts gelezen over nieuwe vormen van reclame die wij testen op onze site, de zogenaamde “sociale advertenties”. Sinds de lancering hebben we ook feedback van onze gebruikers verzameld en we hebben jullie luid en duidelijk gehoord. Het vertrouwen van onze leden staat voorop in alles wat we doen, en we streven altijd naar duidelijkheid, consistentie en het geven van controle aan gebruikers in alle zaken die verband houden met privacy.”
Met dat in gedachten, verduidelijken ze nu een paar dingen:
– Begin juni hebben wij wijzigingen in ons privacy-beleid aangekondigd – inclusief de opt-out op nieuwe advertentieformats – voorafgaand aan de eerste kleine test van deze sociale advertenties. We hebben dat ook herhaald tijdens de lancering van de sociale advertenties, waarin we uitlegden hoe gebruikers van LinkedIn zich kunnen afmelden voor dit soort aanbevelingen aan hun netwerk. Voor de leden die dit niet hebben gelezen, hebben we een banner op de site laten zien met een link naar de nieuwe documenten, inclusief een samenvatting van de wijzigingen en links waarmee leden gemakkelijk hun accountinstellingen konden aanpassen.
– We hebben nooit persoonlijke informatie gedeeld met derden of adverteerders. Dat gold voorafgaand aan de lancering van de sociale advertenties-test en dat geldt nog steeds. De enige informatie die wordt gebruikt in sociale advertenties is informatie die al openbaar is en die zichtbaar is voor iedereen in uw netwerk.
– Heel belangrijk is dat we het heel gemakkelijk gemaakt hebben voor onze leden om zich met een klik helemaal af te melden van alle sociale advertenties. Op de instellingenpagina van gebruikers staat “Manage Social Advertising” bovenaan op de ‘Account-tab’.
Leden staan altijd op de eerste plaats. En met betrekking tot de sociale advertenties: we hebben getest en geluisterd. We hadden onze bedoelingen – meer waarde te creeëren voor onze leden – duidelijker kunnen communiceren.
“Vertrouwen is de basis waarop het LinkedIn-platform is gebouwd en we zullen eraan blijven werken om vertrouwen van onze leden te verdienen en te behouden terwijl we de meest waardevolle en relevante gebruikservaring blijven leveren.“
Verder lezen over LinkedIn
Social Media14.06.2024
Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023
Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn
Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaiseTechnology22.06.2023
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen
Social Media08.05.2023
LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is
Verder lezen over Privacy
Cybercrime30.09.2024
Hoe bescherm je de data in je brein?
Cybercrime16.09.2024
Eenvoudige tips voor meer privacy tijdens het reizen met openbaar vervoer
zorgen om privacy tijdens woon-werkverkeerSocial Media09.09.2024
Telegram modereert privégesprekken toch niet
Online24.04.2024
Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen
Cybercrime15.04.2024
Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline15.02.2024
Je AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld
Doe het veiligCybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023