Social Media06.08.2011

Holiday Inn verzamelt verhalen van gasten op Facebook


Helaas gebruiken veel bedrijven hun Facebook pagina alleen maar om reclameboodschappen te verspreiden. Hierdoor weten ze niet wat ze missen door het gesprek niet aan te gaan met hun fans. Andere bedrijven, in dit geval hotels, hebben het wel goed begrepen. Holiday Inn informeert via hun Facebook pagina de doelgroep en reageren ze op vragen of opmerkingen. Onlangs hebben ze hun Stay Social initiatief gelanceerd.

Dit is een entertainment ruimte van 5.000 vierkante meter voor gasten van Holiday Inn Gwinnett Center in Georgia. Maar met de huidige mogelijkheden hoef je het daar niet bij te laten. Als onderdeel van Stay Social motiveren ze hun bezoekers om verhalen achter te laten in de speciale hub op hun Facebook pagina. 

holiday-inn-verzamelt-verhalen-van-gaste.jpg
holiday-inn-verzamelt-verhalen-van-gaste.jpg

“We know the Holiday Inn guest is social and enjoys interacting with others. In keeping with the philosophy of doing things on the guests’ terms, we designed The Hub at Holiday Inn to be an innovative and open space where travelers can connect with others, as well as eat, drink, relax, work, or just have fun. The Hub at Holiday Inn is all about bringing good things together” zegt Verchele Wiggins – Holiday Inn Vice President Global Brand Management. 

Aanvullend zegt Kemmons Wilson junior, zoon van de oprichter Kemmons Wilson, het volgende: “Throughout the years, the Holiday Inn brand has continued to evolve in order to stay connected to its guests. From the first personal connections made at check-in to its online communications, it’s clear that the Holiday Inn brand understands that listening to guests’ stories drives innovation and service.” 

De hub is een mooi voorbeeld om verhalen van de doelgroep zichtbaar te maken. De mooie foto’s geven een goede indruk van Social Stay en nodigen zeker uit tot een bezoek. Met de Sweepstakes wilen ze graag dat Facebook gebruikers hun verhalen delen. Holiday Inn is ook op Twitter te vinden. Via

Wat vinden jullie van deze toepassing? Zouden meer hotels moeite moeten doen om contact te zoeken met hun doelgroep (of fans)? 

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!