Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Marketing rond sociale media concentreert zich op dit ogenblik hoofdzakelijk op de platformen van Facebook en Twitter. Dat is de conclusie van een rapport van Pivot Conference.
Er wordt wel opgemerkt dat een groot aantal marketeers aangeeft om volgend jaar ook een aantal nieuwe sociale mediakanalen uit te proberen. Er wordt daarbij opgemerkt dat meer dan de helft van de respondenten zegt budgetten van traditionele marketing-kanalen naar sociale media te zullen overhevelen. Uit het onderzoek blijkt dat 93 procent van de marketeers campagnes op Facebook heeft opgezet, terwijl 5 procent aangeeft om volgend jaar met een initiatief te willen starten. “Dat betekent dat Facebook 98 procent van de marketeers aantrekt,” merkt het webmagazine BizReport op.
“Volgens 69 procent van de ondervraagden heeft Facebook een uitstekende reclameprogramma.” Daarnaast is 78 procent van de adverteerders actief op Twitter, terwijl 9 procent van plan is activiteiten op te starten. Slechts 46 procent echter heeft een grote waardering voor het reclame-aanbod van Twitter.
Op de derde plaats in de ranglijst staat YouTube (61 procent), gevolgd door LinkedIn (44 procent) en Foursquare (16 procent). Er wordt echter opgemerkt dat 20 procent van de ondervraagde marketeers aangeeft van plan te zijn om volgend jaar te starten met campagnes op deze platformen. MySpace, ooit het belangrijkste sociale netwerk van de wereld, wordt nog door 7 procent van de marketeers ingeschakeld. Bovendien zegt slechts 2 procent van plan zijn om met campagnes te willen starten op MySpace. Bron: express.be
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024