15.07.2011
Social Media

Edelman introduceert BlogLevel en TweetLevel 2.0

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media
edelman-introduceert-bloglevel-en-tweetl.jpg
edelman-introduceert-bloglevel-en-tweetl.jpg

Edelman heeft vandaag BlogLevel en de 2.0 versie van TweetLevel gelanceerd. Deze gratis tools, ontwikkeld voor toepassing in PR en marketing, identificeren wie op specifieke onderwerpen het meest invloedrijk zijn op Twitter en in de blogosphere. Volgens werelds grootste onafhankelijke PR-Bureau zijn de tools de eerste die de invloed op Twitter en blogs meten met ‘gevoel’ voor context.

Met speciaal ontwikkelde algoritmen volgen TweetLevel en BlogLevel bloggers en twitteraars in welk land en welke taal dan ook. Tweeps en bloggers over de hele wereld worden beoordeeld op hun invloed, met behulp van 40 onderscheidende criteria (metrics). Zo zijn de personen die het hoogst scoren in TweetLevel degenen wiens unieke ideeën via anderen hun weg vinden in de digitale wereld (ideeënstarter-metric). Bovendien gaan zij een dialoog aan met hun digitale volgers (dialoog-metric). Een bijzonder element dat BlogLevel meet is de social media-metric; hoeveel wordt er gesproken over de blog op andere social media platformen? En de SEO-metric; hoe goed is de blog geoptimaliseerd voor SEO?

Wat TweetLevel en BlogLevel uniek maakt, is dat zij binnen een specifieke context eenvoudig en praktisch inzicht geven in welke mensen invloedrijk zijn,” aldus Leoni Janssen, Director Technology, bij Edelman Nederland. “Meetinstrumenten die de context negeren, adviseren bij wijze van spreken om bij alle onderwerpen Justin Bieber of voor Nederland Michiel Veenstra te volgen, omdat hun overall invloed op Twitter heel groot is. Voor het in kaart brengen van Influencers geldt juist: Context is King.”

BlogLevel en TweetLevel zijn al door meer dan 400 mensen (waaronder professionals uit de marketingsector wereldwijd) getest. De tools kunnen binnen een bepaald onderwerp identificeren:

·         Wie de meest relevante en invloedrijke personen zijn
·         Hoeveel buzz er is rondom het onderwerp
·         Welke weblinks het meest worden gedeeld
·         Over welke onderwerpen twitteraars of bloggers praten, wie zij beïnvloeden en wie hen beïnvloedt
 
Er zijn veel goede tools op de markt die invloed binnen social media platformen berekenen. Edelman´s BlogLevel en TweetLevel zijn de enigen die zijn ontwikkeld voor PR- en marketingdoeleinden,” vervolgt Janssen. “De tools geven praktische kennis en tips aan iedereen die om professionele redenen het online krachtenveld over een specifiek onderwerp in kaart wil brengen en wil begrijpen. Daarmee zijn ze een heel goed startpunt voor het aanknopen van relaties.
Screenshot Tweetlevel van het Dutchcowboys Twitteraccount @Dutchcowboys

Share this post