De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Edelman heeft vandaag BlogLevel en de 2.0 versie van TweetLevel gelanceerd. Deze gratis tools, ontwikkeld voor toepassing in PR en marketing, identificeren wie op specifieke onderwerpen het meest invloedrijk zijn op Twitter en in de blogosphere. Volgens werelds grootste onafhankelijke PR-Bureau zijn de tools de eerste die de invloed op Twitter en blogs meten met ‘gevoel’ voor context.
Met speciaal ontwikkelde algoritmen volgen TweetLevel en BlogLevel bloggers en twitteraars in welk land en welke taal dan ook. Tweeps en bloggers over de hele wereld worden beoordeeld op hun invloed, met behulp van 40 onderscheidende criteria (metrics). Zo zijn de personen die het hoogst scoren in TweetLevel degenen wiens unieke ideeën via anderen hun weg vinden in de digitale wereld (ideeënstarter-metric). Bovendien gaan zij een dialoog aan met hun digitale volgers (dialoog-metric). Een bijzonder element dat BlogLevel meet is de social media-metric; hoeveel wordt er gesproken over de blog op andere social media platformen? En de SEO-metric; hoe goed is de blog geoptimaliseerd voor SEO?
“Wat TweetLevel en BlogLevel uniek maakt, is dat zij binnen een specifieke context eenvoudig en praktisch inzicht geven in welke mensen invloedrijk zijn,” aldus Leoni Janssen, Director Technology, bij Edelman Nederland. “Meetinstrumenten die de context negeren, adviseren bij wijze van spreken om bij alle onderwerpen Justin Bieber of voor Nederland Michiel Veenstra te volgen, omdat hun overall invloed op Twitter heel groot is. Voor het in kaart brengen van Influencers geldt juist: Context is King.”
BlogLevel en TweetLevel zijn al door meer dan 400 mensen (waaronder professionals uit de marketingsector wereldwijd) getest. De tools kunnen binnen een bepaald onderwerp identificeren:
· Wie de meest relevante en invloedrijke personen zijn
· Hoeveel buzz er is rondom het onderwerp
· Welke weblinks het meest worden gedeeld
· Over welke onderwerpen twitteraars of bloggers praten, wie zij beïnvloeden en wie hen beïnvloedt
“Er zijn veel goede tools op de markt die invloed binnen social media platformen berekenen. Edelman´s BlogLevel en TweetLevel zijn de enigen die zijn ontwikkeld voor PR- en marketingdoeleinden,” vervolgt Janssen. “De tools geven praktische kennis en tips aan iedereen die om professionele redenen het online krachtenveld over een specifiek onderwerp in kaart wil brengen en wil begrijpen. Daarmee zijn ze een heel goed startpunt voor het aanknopen van relaties.”
Screenshot Tweetlevel van het Dutchcowboys Twitteraccount @Dutchcowboys
Verder lezen over Twitter
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024