Social Media15.07.2011

Edelman introduceert BlogLevel en TweetLevel 2.0


edelman-introduceert-bloglevel-en-tweetl.jpg
edelman-introduceert-bloglevel-en-tweetl.jpg

Edelman heeft vandaag BlogLevel en de 2.0 versie van TweetLevel gelanceerd. Deze gratis tools, ontwikkeld voor toepassing in PR en marketing, identificeren wie op specifieke onderwerpen het meest invloedrijk zijn op Twitter en in de blogosphere. Volgens werelds grootste onafhankelijke PR-Bureau zijn de tools de eerste die de invloed op Twitter en blogs meten met ‘gevoel’ voor context.

Met speciaal ontwikkelde algoritmen volgen TweetLevel en BlogLevel bloggers en twitteraars in welk land en welke taal dan ook. Tweeps en bloggers over de hele wereld worden beoordeeld op hun invloed, met behulp van 40 onderscheidende criteria (metrics). Zo zijn de personen die het hoogst scoren in TweetLevel degenen wiens unieke ideeën via anderen hun weg vinden in de digitale wereld (ideeënstarter-metric). Bovendien gaan zij een dialoog aan met hun digitale volgers (dialoog-metric). Een bijzonder element dat BlogLevel meet is de social media-metric; hoeveel wordt er gesproken over de blog op andere social media platformen? En de SEO-metric; hoe goed is de blog geoptimaliseerd voor SEO?

Wat TweetLevel en BlogLevel uniek maakt, is dat zij binnen een specifieke context eenvoudig en praktisch inzicht geven in welke mensen invloedrijk zijn,” aldus Leoni Janssen, Director Technology, bij Edelman Nederland. “Meetinstrumenten die de context negeren, adviseren bij wijze van spreken om bij alle onderwerpen Justin Bieber of voor Nederland Michiel Veenstra te volgen, omdat hun overall invloed op Twitter heel groot is. Voor het in kaart brengen van Influencers geldt juist: Context is King.”

BlogLevel en TweetLevel zijn al door meer dan 400 mensen (waaronder professionals uit de marketingsector wereldwijd) getest. De tools kunnen binnen een bepaald onderwerp identificeren:

·         Wie de meest relevante en invloedrijke personen zijn
·         Hoeveel buzz er is rondom het onderwerp
·         Welke weblinks het meest worden gedeeld
·         Over welke onderwerpen twitteraars of bloggers praten, wie zij beïnvloeden en wie hen beïnvloedt
 
Er zijn veel goede tools op de markt die invloed binnen social media platformen berekenen. Edelman´s BlogLevel en TweetLevel zijn de enigen die zijn ontwikkeld voor PR- en marketingdoeleinden,” vervolgt Janssen. “De tools geven praktische kennis en tips aan iedereen die om professionele redenen het online krachtenveld over een specifiek onderwerp in kaart wil brengen en wil begrijpen. Daarmee zijn ze een heel goed startpunt voor het aanknopen van relaties.
Screenshot Tweetlevel van het Dutchcowboys Twitteraccount @Dutchcowboys

...

Verder lezen over Twitter

Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins

Deze week was het qua viral content vooral de rellen in Amsterdam wat de klok sloeg. Dat is echter niet het enige dat viral ging, kijk mee.

Social Media17.11.2024

Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins

Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X

Vind je het allemaal niet meer zo gezellig op social medium X? Dat kan. Het social medium is erg veranderd sinds het Twitter niet meer is.

Social Media13.11.2024

Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X

X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen

Er zijn veel veranderingen doorgevoerd sinds X geen Twitter meer is. De nieuwste verandering is dat mensen die je hebt geblokkeerd nu toch je posts kunnen lezen.

Social Media04.11.2024

X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen

Happy Halloween: de leukste posts en inhakers

Gelukkig waait Halloween steeds meer over naar ons land en doen we vooral graag mee qua decoraties, al zal het nooit zo hevig zijn als in de Verenigde Staten.

Social Media31.10.2024

Happy Halloween: de leukste posts en inhakers

Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral

Deze week zijn er weer veel toffe dingen viral gegaan, waarbij gek genoeg enkele Sesamstraat-personages de boventoon voeren.

Social Media27.10.2024

Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral

Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio

T150 klaar in 3:25. Te veel tijd gespendeerd aan het afmaken van minions in plaats van elites. Had potentie om onder de 3 minuten te eindigen.

Social Media26.10.2024

Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio

Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen

Wraakporno richt de meeste schade aan in de eerste 48 uur. Dat is problematisch, want zo snel kun je het vaak niet offline laten halen.

Social Media09.10.2024

Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen

Mensen die je blokkeert op X kunnen je posts gewoon zien

Elon Musk steekt niet onder stoelen of banken dat hij de blokkeerknop op X maar niks vindt: de eerste stap richting de exit is gezet.

Social Media24.09.2024

Mensen die je blokkeert op X kunnen je posts gewoon zien