De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twee maanden geleden werd startup Foodzy gelanceerd op The Next Web Conference in Amsterdam en werd daar in de Startup Rally meteen verkozen tot ‘Beste Pitch’. Tot nu toe moest je een uitnodiging hebben om je aan te kunnen melden voor het nieuwe food netwerk, maar sinds vandaag is Foodzy wereldwijd toegankelijk voor iedereen.
Foodzy is een zogenaamde social game, in de stijl van onder andere Foursquare en GetGlue. Op Foodzy hou je echter niet bij waar je bent, maar wat je eet en drinkt. Als beloning voor gezond eetgedrag, of juist voor die broodnodige eetzonde, ontvang je als gebruiker badges. Motiverend als je bijvoorbeeld een dieet wil volgen, maar juist ook wanneer je meer inzicht wil hebben in je eetgedrag en gewoon wilt genieten van een lekker en gevarieerd eetpatroon.
Tijdens de private-beta test fase de afgelopen twee maanden hebben de makers nauw samengewerkt met hun eerste gebruikers om de site te verbeteren. Zo bleek dat gebruikers veel socialer zijn als het gaat om het delen van eetgedrag dan van tevoren werd gedacht. ‘We zien dat mensen via Twitter met elkaar in gesprek gaan over hun Foodzy checkins en passie voor eten, en we kregen al snel het verzoek om recepten met elkaar te kunnen delen via de site. Dat laatste is een feature die we nu aan het ontwikkelen zijn. Foodzy draait vooral om het op een goede en gezonde manier genieten van lekker eten.” zegt Marjolijn Kamphuis, mede-oprichter van Foodzy.
“De uitgebreide statistieken die Foodzy teruggeeft aan een gebruiker spreken daarom veel mensen tot de verbeelding. Zo is het bijvoorbeeld erg leuk om te zien wat de favoriete producten van je vrienden zijn en hoeveel ‘food match’ je met iemand hebt.” aldus Kamphuis. “Zodoende hebben we recentelijk ‘Product Pages’ op Foodzy geintroduceerd, waarop precies te zien is wie van je vrienden een bepaald product ook vaker heeft gegeten en wat de algemene populariteit van dat product is in het land waar je woont.”
Vanaf vandaag kan iedereen de mogelijkheden van Foodzy dus zelf gaan uitproberen. Het aanmaken van een ‘Foodzy Lite’ account is gratis, wanneer men gebruik wil maken van de uitgebreide statistieken en andere extra features kan men voor €10 per jaar upgraden naar ‘Foodzy Pro’. Op dit moment wordt overigens hard gewerkt aan de launch van een mobiele site, iPhone en Android app, waarmee het dagelijks gebruik van Foodzy nog vele malen makkelijker wordt. Verwacht wordt dat deze later deze maand gelanceerd worden.
Verder lezen over Game
Gaming04.11.2024
Netflix stopt met interactieve series
Gaming29.10.2024
5 redenen om Call of Duty: Black Ops 6 te spelen
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Gaming24.10.2024
Netflix Games review: The Case of the Golden Idol doet je goed
Gaming22.10.2024
Zoveel mooier kan een game op PlayStation 5 Pro zijn
Gaming18.10.2024
Netflix Games Review – Battleship leert je op speelse wijze Zeeslag
Gaming15.10.2024
Just Dance 2025 review: de botsauto’s op de kermis zijn er niks bij
Gaming14.10.2024