Social Media16.06.2011

Suzuki en Volvo lanceren social media campagnes


suzuki-en-volvo-lanceren-social-media-ca.jpg
suzuki-en-volvo-lanceren-social-media-ca.jpg

Suzuki en Volvo zijn beide social media campagnes gestart om consumenten in aanmerking te laten komen met hun merk. Suzuki maakt een grote entree op Facebook, Twitter, YouTube, Flickr and LinkedIn terwijl Volvo een S60 R-Design campagne is gestart via Facebook.

Vrienden van Suzuki krijgen de mogelijkheid te lezen en reageren op recent en breaking nieuws, kunnen zoeken naar beeldmateriaal van zowel oude als nieuwe modellen en video materiaal bekijken van de auto’s. Klanten kijgen verder de mogelijkheid zich in te schrijven voor een testrit via Facebook.

Rebecca Morrison, nationaal communications manager Suzuki UK: “We are all extremely excited about the social media campaign. It gives us a unique opportunity to engage in conversations with existing customers and allows us to reach new consumers who may not have had a relationship with the brand in the past.

Ondertussen heeft Volvo in de UK een competitie gestart op de Inside Volvo UK Facebook site voor het vinden van Europa’s grootste en/of mooiste rit, waar gestemd op wordt door de fans. De persoon die de competitie wint zal de grootste prijs winnen die ooit is weggeven via Facebook in de UK, een gloednieuwe Volvo S60 R-Design.

The Greatest Drive competitie is niet alleen om erachter te komen wat de beste weg in Europa om op rond te rijden. “Een reis is veel meer dan alleen het asfalt waar je overheen rijdt. Het kan ook een geweldig uitzicht bevatten, of juist leuk zijn vanwege de personen die erbij zijn. Het kan een rusitge rit van 200 km zijn of een sensationeel ritje over 2 km door de bergen, de keuze is geheel aan de deelnemer,” aldus Volvo.

...

Verder lezen over Auto

De mooiste auto’s uit de geheime collectie van Alfa Romeo

Er kunnen veel redenen zijn voor auto's om in het geheime gedeelte van het museum terecht te komen. Nieuwsgierig wat er staat? Kijk mee.

Automotive15.11.2024

De mooiste auto’s uit de geheime collectie van Alfa Romeo

Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien

Spotify lanceerde het en na een half jaar was het klaar. Doodzonde natuurlijk, maar gelukkig is er een tweede leven mogelijk voor Spotify Car Thing.

Gadgets13.11.2024

Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien

Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?

Best een risico voor Abarth om de keuze te maken helemaal over te stappen naar elektrische modellen. Is de nieuwe 600e alsnog een echte Abarth?

Automotive09.11.2024

Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?

Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF

De Ypsilon is terug en heeft meerdere gedaantes. We reden mee met een rallyrijder in de allernieuwste Ypsilon. Echt waar, namelijk de Ypsilon Rally 4 HF.

Automotive30.10.2024

Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF

De automatische noodrem op auto’s redt meer levens dan ooit

De automatische noodrem waarvan steeds meer auto’s worden voorzien blijkt echt levens te redden. Ze worden steeds beter in het voorkomen van ongelukken. 

Automotive24.10.2024

De automatische noodrem op auto’s redt meer levens dan ooit

10 mooie auto-verhalen uit het Alfa Romeo Museum

Een museum met alleen maar Alfa Romeo's, hoe groot zou dat zijn? Heel groot, zo blijkt, want in het Alfa Romeo Museum zijn honderden auto's te zien.

Automotive23.10.2024

10 mooie auto-verhalen uit het Alfa Romeo Museum

Rivian laat je auto er als KITT van Knight Rider uitzien

Weet je KITT nog? Het is de zwarte bolide van de Knight Rider: nu wordt de Rivian niet in een Pontiac Trans Am veranderd, maar wel zoiets.

Automotive18.10.2024

Rivian laat je auto er als KITT van Knight Rider uitzien

Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer

Als MINI je uitnodigt om zo zuinig mogelijk te rijden in zijn nieuwe MINI Cooper S Electric: doe je dat dan? Natuurlijk wel. Even dan.

Automotive14.10.2024

Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer