Social Media04.06.2011

De kartonnen bril van Specsavers


de-kartonnen-bril-van-specsavers.jpg
de-kartonnen-bril-van-specsavers.jpg

Specsavers heeft de direct mailings naar haar klanten een opfrisbeurt gegeven. Een nieuwe frisse look in combinatie met een socialmedia actie voor de jongere doelgroep. De campagne is ontwikkeld door DMDesk direct marketing en ontwerpbureau Designagain.

Het bijzondere aan de actie is dat Specsavers naar haar klanten een speciaal gepersonaliseerd mailpack verstuurd. Daar wordt een echt lijkende kartonnen bril bijgeleverd van het trendy merk ‘Spijkers en Spijkers‘. De ontvanger kan door het plaatsen van een foto op social media sites een gratis bril ter waarde van 250 euro winnen. Zie bijvoorbeeld de krabbels op de Hyves pagina.

Een dergelijke hybride campagne geeft weer meer nieuwe mogelijkheden dan een direct mailing of een social media campagne alleen. Door op naam je klanten aan te spreken in combinatie met de kracht van het delen op social media, ontstaat er een complete merk- of beter nog brilbeleving.

Wil je ook zo’n bril? Dan zal je toch de traditionele brievenbus in de gaten moeten houden of bijvoorbeeld via Twitter iemand vragen wie zo’n bril heeft ontvangen met #specsavers.

...