De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een onderzoek van Estzter Hargittai en Eden Litt dat de veelzeggende titel “The Tweet Smell of Celebrity Success: Explaining Variation in Twitter Adoption Among a Diverse Group of Young Adults [PDF]” meekreeg en binnenkort in New Media & Society verschijnt tracht een antwoord te formuleren op een vlak dat velen fascineert: Wie zijn dan toch die Twitteraars en waarom begint iemand te twitteren?
De onderzoekers volgden 505 jonge Amerikanen uit verschillende bevolkingsgroepen en bestudeerden hun internetgewoonten op twee verschillende tijdstippen (2009 en 2010). Beide auteurs trachten ook een verklaring te vinden voor het succes van Twitter in het jaar dat het zijn gebruikersaantal gevoelig zag stijgen.
Opmerkelijk genoeg is Twitter opvallend populairder bij Amerikanen van Afrikaanse origine en bij mensen die goed vertrouwd zijn met het internet. Ook interesse in wat beroemdheden doen en entertainmentnieuws is een belangrijke aanwijzing in het gebruik van de microblogdienst. Maar daartegenover staat dat er geen aanwijsbaar verband is tussen Twitter en wie interesse toont in lokaal en internationaal nieuws of in politiek. Via
Verder lezen over Twitter
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024