De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bijna een kwart van de bevolking gebruikt social media sites als Facebook en Twitter om te zoeken naar banen, zo blijkt uit een onderzoek van Kelly Services.
“Het gebruik van social media tijdens het zoeken naar werk wordt steeds vaker gebruikt omdat het mensen in staat stelt zich precies op de baan te richten die ze willen of zelfs de organisatie te kiezen waar ze graag willen werken,” aldus woordvoerder Tracey Czakan.
De zogenaamde workforce index is gebaseerd op data verzameld tussen oktober 2010 en januari 2011 over 97.000 mensen in 30 landen. Het onderzoek toont eveneens aan dat slechts 1% van alle respondenten een baan heeft binnen gehaald via een sociaal netwerk, en dat terwijl toch 24% deze sites gebruikt in hun zoektocht naar werk.
Mond-tot-mond reclame heeft de hoogste succes rating in het vinden van werk (29%).
Verder lezen over Jobs
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Vacatures14.11.2023
Catawiki zoekt nieuwe LEGO-expert: maak van jouw LEGO-obsessie je nieuwe job
DC Business27.09.2023
Denk je aan een carrièreswitch? Overweeg deze 4 banen eens!
Social Media25.09.2023
Solliciteren doe je tegenwoordig gewoon via TikTok
Vacatures02.08.2023
Wanted: Een waaghals die achtbanen gaat testen
Lifestyle31.05.2023
Deze 5 banen blijven relevant en worden steeds populairder
Online11.01.2023
Deze landen zijn zeer geschikt voor digital nomads
Lifestyle22.11.2022