Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Facebook introduceerde gisteren een programma dat gebruikers en consumenten een financiele vergoeding gaat geven voor het kijken naar de ads op Facebook. Gebruikers die bepaalde ads bekijken krijgen daar Facebook credits voor terug. Die kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden bij aanschaffen van goederen via Facebook Deals. De stimulans om de ads te gaan bekijken is echter niet heel hoog, de gemiddelde ad zal 1 credit opleveren, gelijk aan zo’n 10 cent.
De ads zullen voornamelijk te zien zijn in games. CrowdStar, Digital Chocolate en Zynga zitten tussen de deelnemende game-uitgevers. Facebook werkt samen met Sharethrough, SocialVibe, Epic Media en SupersonicAds voor het serveren van de ads, tot slot zorgt TrialPay voor analytics.
Het is voor Facebook in ieder geval een manier om iets aan de lage banner click-through rates te doen.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024