Social Media12.04.2011

#RTfun: 10x het boek Brand Expedition


rtfun-10x-het-boek-brand-expedition.jpg
rtfun-10x-het-boek-brand-expedition.jpg

Martijn Arets ging in een oude Volkswagen T2 camper vijf maanden op zoek naar de oorsprong van bekende authentieke Europese merken. Hij zegde in de zomer van 2010 zijn baan als marketing- en communicatieadviseur en vertrok voor een vijf maanden durende expeditie. “De ondernemersverhalen trokken me. Ik vind het mooi om te zien hoe mensen hun dromen durven waar te maken, en ik wil van ze leren.” Hij bezocht 20 Europese merken, zoals Lego, Skype, Mini, Adidas, Machester United en nog veel meer.

Het concept ‘merk’ vindt Martijn een brede term en tegenwoordig wordt er ook veel aandacht besteedt aan het persoonlijke merk. “Mensen hebben steeds meer behoefte zich te onderscheiden en hun eigen merk en identiteit goed neer te zetten. Social media zijn hét middel om deze personal brands uit te bouwen.” 

Zelf heeft Martijn in de tijd dat hij onderweg was, een trouwe groep volgers om zich heen verzameld. Zij hielpen hem onder andere met het samenstellen van de lijst te bezoeken merken. Via Twitter vond hij een uitgever voor zijn boek en via YouTube gaf hij zijn volgers een kijkje in de keuken van de bezochte merken.

In samenwerking met Martijn Arets en Eburon Business mogen wij 10 gesigneerde boeken weggeven. Daar hoef je niet veel voor te doen. Om in aanmerking te komen voor een van de boeken, moet je de tweet die wij vandaag om 12:00 uur live zetten via @dutchcowboys alleen maar te retweeten. Daar heb je tot 14:00 uur de tijd voor. Kort daarna zullen de 10 winnaars bekend gemaakt worden via het Dutchcowboys account.

Brand_Expedition_groot1

Winnaars:

RTfun1
Rtfun2

Verder lezen over Twitter

Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers

Het is Koningsdag: de dag waarop je spullen kunt verkopen of blij kunt worden van een mooie aankoop voor weinig. Dit zijn de leukste tweets.

Nieuws27.04.2024

Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Heb je wel eens van de cronut gehoord? Of de Crompouce? Natuurlijk. Maar nu is er wat nieuws: de crookie. Lees meer in deze week viral.

Social Media21.04.2024

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Elon Musk wil nog meer geld vragen voor het gebruik van X. Maar het is niet wat je denkt. Het is een keer per jaar, een dollar, en mogelijk alleen voor nieuwe gebruikers.

Social Media17.04.2024

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt

Trots op je badge op X, dan is er voor jou niks aan de hand. Premium-gebruikers die dat liever privé houden hebben echter pech.

Social Media12.04.2024

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt

X wil Not Safe For Work-communities toestaan

Over het algemeen kun je Twitter/X vrij veilig openen als je op je werk bent: je hoeft niet bang te zijn dat er ineens heel schokkende beelden te zien zijn, of pornografie. Daar komt een einde aan, maar alleen als je lid...

Social Media01.04.2024

X wil Not Safe For Work-communities toestaan

​Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten

Nadat hij vorige week al schaak speelde met zijn brein alleen, heeft hij nu ook een tweet de wereld ingeslingerd. De vanaf zijn schouders verlamde Noland Arbaugh is de wereldberoemde eerste mens met Neuralink-chip in zij...

Technology25.03.2024

​Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

Welkom in de nieuwe Deze week viral, waarin we op zoek gaan naar de hits op social media deze week, naast uiteraard de dingen die we zelf al veelvuldig voorbij zagen komen. Daar gaan we. Max Verstapp'une Max Verstappen...

Social Media16.03.2024

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

​X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv

Eerst waren het sociale netwerken die het op televisie gemunt hadden, maar nu zijn het de sociale netwerken. Elon Musk wil natuurlijk dat X een ‘alles’-app wordt en het is dan ook niet gek dat er binnenkort de optie...

Social Media13.03.2024

​X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv