Social Media06.04.2011

Eerste geïntegreerde Hi campagne op Facebook


Mooie momenten delen met je vrienden is het leukst wanneer je dat ‘in het moment’ doet, dat is de gedachte achter de Hi campagne ‘Vrienden delen alles‘.

De hele campagne draait feitelijk om Facebook als platform waarop je tijdens een avondje stappen met je mobiel het eenvoudigst posts, filmpjes en foto’s kunt plaatsen. Deze geïntegreerde campagne waarin televisie, PR, OOH en Facebook worden ingezet is een primeur in Nederland. “Wij willen als jongerenmerk aspiratief zijn“, aldus Yvonne Prins, Manager Marketingcommunicatie bij Hi. “Om die reden kiezen wij voor deze virale campagne, waarin we internet op je mobiel onder de aandacht willen brengen, voor Facebook.

De ‘Vrienden delen alles’ campagne kent een 360 graden aanpak. Aanjager is de TV commercial die al enkele weken op televisie loopt.

Het filmpje waarin een groepje vrienden tijdens een avondje stappen wordt gevolgd – van het saaie begin van de avond, uitbundige taferelen op de dansvloer en meligheid ’s nachts op weg naar huis tot de morning after in bed –  is sinds kort ook op Facebook zelf af te spelen. Deze filmpjes verschijnen rechts op de news feed. Gebruikers kunnen aangeven met ‘dit vind ik leuk’ dat ze het filmpje de moeite waard vinden. Als ze dat aangeven verschijnt het filmpje ook op de news feed van hun vrienden. “Een filmpje dat leuk gevonden wordt door een vriend bekijk je eerder en is dan ook effectiever“, zegt Arno Lubrun, country manager Benelux Facebook. “Dit zorgt ervoor dat Hi als merk nog persoonlijker wordt.

Door de interactive en de Hi pagina wordt een Hi Community opgebouwd. Deze community kan Hi in de toekomst gebruiken om structureel haar doelgroep te bereiken. Met straks meer dan 10.000 fans kan Hi dan via vrienden van vrienden meer dan 1.000.000 Facebook gebruikers bereiken.

Om de resultaten van deze campagne nauwgezet in kaart te brengen doet Nielsen Brand Effect Study een onderzoek naar de Hi campagne. “Facebook biedt dankzij onze wereldwijde samenwerking met Nielsen harde meetresultaten“, aldus Lubrun.

Creatie: FHV/BBDO
Bureau’s: Mindshare Interactive, Red Urban, Winkelman van Hessen, De Werkvloer

...

Verder lezen over Facebook

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads