Coca Cola en Maroon 5 starten op 22 maart een bijzonder crowdsourcing experiment. Ze gaan met hulp van duizenden fans een track maken voor een goed doel.
Met fans wereldwijd wil Maroon 5 binnen 24 uur een compleet nieuw liedje schrijven en opnemen. De band gaat in Londen aan de slag en het hele event zal live gestreamd worden. Fans kunnen actief bijdragen door hun creatieve ideeën te delen met de band, waarbij Maroon 5 de interactie zal gaan opzoeken met fans. Zo wordt iedereen gevraagd om woorden, foto’s en opmerkingen door te geven en daarnaast kunnen de fans actief vragen stellen aan de band.
Coca Cola zet voor de promotie van deze ludieke actie de Facebook Page met meer dan 20 miljoen fans en Coke’s Twitter account in om alle fans up to date te houden.
Als de track af is, zal de song gratis te downloaden zijn. Coca Cola doneert een bedrag aan de Rain Foundation voor de eerste 100.000 fans die de song gaan downloaden. Joe Belliotti, Director of Global Entertainment Marketing Coca-Cola noemt het ‘Coca-Cola’s meest ambitieuze en experimentele muziekproject ooit’.
Ik ben benieuwd naar het resultaat. In ieder geval weer een geweldig voorbeeld van real-time marketing via social media!
www.coca-cola.com/music
Verder lezen over Crowdsourcing
Mobile15.09.2016
Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen
Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatieOnline29.04.2015
Tip voor de overheid: gebruik de crowd
Online30.10.2014
Crowdsuing: Het volk vs de banken
Online13.01.2014
Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’
Marketing23.12.2013
Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65
Social Media18.10.2013
Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight
Social Media10.07.2013
‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart
Online12.06.2013