04.02.2011
Social Media

Check-in service Glue verwerkt 12 miljoen check-ins per maand

By: Johan Voets

BlogSocial Media
check-in-service-glue-verwerkt-12-miljoe.jpg
check-in-service-glue-verwerkt-12-miljoe.jpg

Wat voor een hoop mensen tot voor kort een geestige bijkomstigheid leek van het vermelden van je fysieke locatie via services als Foursquare, Gowalla of Feest.je, begint uit te groeien tot een volwaardig sociaal netwerk. Non-fysiek inchecken op TV-programma’s, films, boeken of computergames is booming. Een van de grotere spelers, Glue, weet zelfs al te melden dat het de afgelopen maand zo’n 12 miljoen check-ins kreeg te verwerken. Een tienvoud van het aantal in dezelfde maand van 2010.

Glue, gemaakt door AdaptiveBlue, is beschikbaar voor iPhone, iPad, Android en in een webversie. Intussen heeft de dienst zo’n 900.000 actieve leden, die met zijn allen graag hun check-ins delen op  Facebook en Twitter: “Collectively, check-in and sticker shares reach tens of millions of friends and followers on Facebook and Twitter”, waarbij gesteld werd dat er bijna 25.000 tweets en 25.000 Facebook-statusupdates per dag via de dienst worden gedeeld. 

Ook commercieel begint het vuur voor diensten als Glue, Miso of Philo aan te wakkeren. Zo heeft Glue intussen samenwerkingen met 30 tv-netwerken en 8 filmstudio’s. Daarnaast wist men  de eerste grote samenwerking op het gebied van videogames te strikken: Glue werkt nu nauw samen met Microsoft Xbox.

De markt groeit én innoveert intussen verder: startup IntoNow combineert de techniek van Shazam met een uiterst indrukwekkende database van 2.6 miljoen TV-programma’s en biedt je de mogelijkheid om in te checken op een TV-programma door simpelweg je iPhone te laten luisteren.

Ongetwijfeld “to be continued”!

Share this post