De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook’s verklaring voor de snelle groei van sociaal netwerken en alle bijbehorende applicaties is vrij eenvoudig, aldus Facebook executive Dan Rose. “We’re moving from the wisdom of crowds to the wisdom of friends“, aldus Rose.
Het commentaar van Rose helpt deels te verklaren hoe Facebook zichzelf ziet en waar het resources in zal zetten om de community van 600 miljoen gebruikers te koesteren. Maar het toont ook aan dat Facebook als bedrijf een zeer machtige positie heeft omdat het als een soort toegangspoort fungeert naar een hele grote markt die per gebruiker gebaseerd is op een sociale vrienden kring.
Dat betekent dat mond-tot-mond reclame nu de primaire manier aan het worden is waarop mensen hun aankopen gaan doen en andere beslissingen nemen. Rose sprak met David Kirkpatrick, schrijver van het boek The Facebook Effect op de Digital Life Design conference in Munchen.
Rose zegt dat als je een advertentie ziet met de naam van een van jouw vrienden erin “the recall of that ad goes up by 60%“. Facebook werkt nauw samen met Nielsen, waar ze de ad effectiviteit al voor een aantal jaar aan het meten zijn, om te zien hoe effectief Facebook’s ads zijn vanwege de connectie met jouw sociale vrienden kring.
“Word of mouth marketing is the best advertising. At Facebook, we are implementing it at scale.” Via
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024