Het Vitrue SMI rapport is een meting van de ‘social mentions’ van merken. Ook in 2010 hebben ze wederom een lijst opgesteld met merken, waarover het meest werd gesproken op diverse sociale netwerken en pagina’s als Youtube en Flickr. Ze willen zo een kort overzicht geven van het aantal berichten dat zich dagelijks verspreidt op het internet, waarin merknamen voorbijkomen.
De iPhone staat wederom op nummer 1, net als in 2008 en in 2009 werd hier het meeste over gesproken. Apple heeft sowieso niet aan aandacht te klagen. Het merk komt 3 keer voor in de top 10. Zoals gezegd staat de iPhone wederom op nummer 1, gevolgd door Blackberry, Disney, Android en op een 5e plaats de iPad. Het merk zelf staat op een 7e plaats en moet Sony voor laten gaan.
Maar niet alleen Apple was populair. AT&T en Visa zijn de grootste winnaars van vorige jaar. Beide merken stegen 45 plaatsen en eindigde hierdoor een stuk hoger in vergelijking met vorig jaar. Afgelopen zomer heeft AT&T het licht gezien en hebben een team samengesteld, die fulltime de diverse sociale netwerken monitoren en reageren. Ze willen hiermee actiever het gesprek aangaan met de doelgroep en dat heeft voornamelijk bijgedragen aan deze hogere positie.
Mashable plaatste een compacte infographic over het rapport. Daarin is alle data visueel gemaakt en kun je precies zien, wie per categorie de top posities innemen. Op de website van Vitrue is de totale top 100 te vinden. Dan borrelt bij mij de vraag, hoe zal de lijst over 2011 er uit zien?
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023