MySpace en Facebook hebben tijdens een gezamelijke persmeeting “Mashup with Facebook” aangekondigt. Een dienst waarbij MySpace gebruikers de mogelijkheid krijgen om informatie vanuit een persoonlijk profiel op Facebook toe te voegen aan een eigen entertainment stream op MySpace.
Met andere woorden, MySpace lijkt de competitie met aartsrivaal Facebook op te geven en wil nu vooral een Social Network zijn waar gebruikers een profiel hebben met de nadruk op entertainment en content via social media. MySpace’s CEO Mike Jones “MySpace is very committed to the new strategy of social entertainment“.
Er valt wel wat voor te zeggen. Nu blijken toch veel MySpace gebruikers inmiddels ook een Facebookprofiel te bezitten. Met Mashup with Facebook kunnen ze nu onderwerpen die ze leuk vinden “Likes” op Facebook over films, muziek, boeken en TV-series importeren in MySpace waar je de mogelijkheid krijgt een customised pagina te maken op basis van de geimporteerde Facebook data.
Als “goede vrienden” lijkt Facebook erg verheugd te zijn met deze samenwerking en waarom zouden ze ook niet. Zelfs de knieval die MySpace lijkt te maken is te begrijpen. Facebook is niet meer af te stoppen en groeit maar door. Door deze samenwerking blijft MySpace overeind en heeft ze een duidelijke focus zonder bang te behoeven zijn dat Facebook ook in entertainment stapt.